Moritz Ebinger on Sat, 9 Jan 2010 13:15:31 +0100 (CET)

[Nettime-nl] de & 2de uitzending Radiorood

het zou kunnen zijn dat onderstand mail nog eens dus dubbel of 3 voudig binnenkomt, laat het dan s.v.p. weten (met de ver merk XO1 - X03tij) zodat ik het kan aanpassen, dank moritz

radiorood.nl

Beste Kunst en geluidsliefhebbers,
Er zit hier een blozende meneer naast me die vanaf zaterdag 19 december speciale radio-uitzendingen gaat maken.

Moritz Ebinger zal vanuit zijn zelfgebouwde kunstwerk ‘studio RADIOROOD’ in het museum Boijmans van Beuningen uitzendingen verzorgen rondom de brede thematiek ROOD.

Voor studio ROOD heeft hij collegakunstenaars gevraagd bijdrages te ‘verklanken’.

In de uitzending van a.s. zaterdag (tevens de opening van harte welkom) zal het gaan over rood staan en filmkunst waaronder bloederige films maar ook over roodharige vrouwen en katers.

De gasten zullen o.a. zijn Frank Langenberg, Adelbert Nelissen & Jan Doense en als medepresentator Peter te Nuyl.

Geerten ten Bosch & Harriet v. Reeks doen een geluidsperformance en de The Skiffle Billy zullen live "Redneks Saddle Up" spelen

In de volgende uitzendingen zal er ook vrije improvisatie, punk, mooi gezongen liedjes en veel gelach te horen zijn volgens de kunstenaar.

Moritz maakt kunst om de mensen een beetje blijer te maken. Hij is zowel initiator, liefhebber, maker en presentator.

‘Als men zich concentreert op iets kleins kan men tot veel preciesere en spannender resultaten komt’ geeft hij aan.

Studio rood is een tegenhanger van de zenuwdodende populaire radio met grapjes & filemeldingen. Studie ROOD is met zijn verticale programmering een welkom alternatief.

Er komt ook een plaat. Voor deze plaat hebben tientallen kunstenaars, schrijvers en muzikanten extra geluidsbijdrages geproduceerd.

Volgende week zaterdag 19 december start het Radio Rood project in Museum Boijmans van Beuningen te Rotterdam.

De opening is om 13:00 en de uitzending begint om 14:00 en duurt ongeveer 2 1/2 uur.

Komt dat zien – komt dat horen!

Bianca Runge

De uitzending van Zondag middag 20 december wordt door Moritz Ebinger & Willem de Ridder gepresenteerd,

de gasten zijn o.a. Jelle Roemer directeur natuurhistorisch Museum Rotterdam,

en de beeldende kunstenaars Erik Fens en Dick Thuinder, plus een live optreden waarbij Transfolmer, A Less Red China speelt.

Alles vind plaats in het Museum Boijmans Van Beuningen te Rotterdam Museumpark 18-20

goed te zien door de rood verlichte zendmast.

lees hier meer;

http://www.boijmans.nl/nl/7/kalender/calendaritem/267

en kijk en luister hier meer www.radiorood.nl

met goede groet Moritz Ebinger

zoals de meesten van jullie weten zie ik radiogolven als een open medium/podium en wil ik jullie daarbij graag de mogelijkheid bieden om speciaal "rood" geproduceerde

hoorspelen, interviews, sound-scapes, geluiden, luisterbelevenissen, liedjes etc.

uit te zenden, s.v.p. gaat me bedelven met mp3 aller art.

P.S. materiaal, teksten en foto's, interview termijnen zijn ook via het museum aan te vragen

Radio Rood is mede mogelijk gemaakt door STIFO en Fonds voor beeldende kunsten, vormgeving en bouwkunst.

Moritz Ebinger
Herenweg 193
1934 BA Egmond aan de Hoef
(0031) 072 5065310