Moritz Ebinger on Sat, 9 Jan 2010 13:15:31 +0100 (CET)

[Nettime-nl] nu deze zondag Live in de lucht en het museum Radio rood

Geachte Radiofiel, beste Journalist, beste redacteur,
zowel het museum als ik zijn elke dag aanspreekbaar voor materiaal of interviews.
op het museum Jette Hoog Antink of Rianne Schoonderbeek.

Zoals elke zondag middag (tot 7 februari) ook deze zondag 3 januari vanaf 14uur Live vanuit het rode radiokunstwerk, dat ik bouwde en bestier, in de ingangshal van Museum Boijmans http://www.boijmans.nl/nl/10/persberichten/pressitem/111 is weer een nieuw programma te beluisteren en te bekijken rondom de thematiek rood. Dus stel je leest de mails niet zaterdagavond of zondagochtend, denk erom a.s. zondag is er ook weer een inspirerend, spannend, verkwikkend en sexy programma; o.a over blozen, fashion en chirurgie.

In Rotterdam is het te beluisteren via de FM frequentie 107.5, als de uitzending is afgelopen wordt deze dag in dag uit, aangevuld met meer rode geluiden en gesprekken en voorgaande uitzendingen, uitgestraald.

Op de website www.radiorood.nl is de uitzending wereldwijd na een of twee dagen ook te beluisteren.

Ik, Moritz Ebinger zou samen met gastpresentator Wim Noordhoek o.a. onderstaande vaklieden over rood interviewen:

Friso Lammertse, conservator Oude Kunst bij het Museum Boijmans. Op dit moment is er een kleine tentoonstelling over twee schilderijen van Van Dijck met de Heilige Hieronymus. http://www.boijmans.nl/nl/7/kalender/calendaritem/282 Hieronymus heeft een hele rode mantel.

Annemieke Houben, die in haar straatfotografie speciaal de kleur rood gebruikt.

Bea Emsbach een Duitse kunstenares over haar rode tekeningen http://images.google.nl/images?q=bea+emsbach&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=tYM-S77RJIfC-QaIo5GvCg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCUQsAQwAw

ookoi ook een Live optreden http://www.youtube.com/ookoi#p/u/1/ Qd2Twd7rW04 die waarschijnlijk de song onderood,

die ook op de rode Vinylen grammofoonplaat terecht kwam ten gehore brengen.

(het wordt misschien 2010 een soort nieuw gebeuren dat mensen met een plaat op zoek gaan naar mensen met een platendraaier, zoiets van mag ik bij jouw langskomen ik neem een fles rode wijn en een plaat me. De nieuwste rage op facebook, FB vrienden die samen komen om naar een plaat te luisteren bij iemand met een platendraaier

deze special hiervoor geproduceerde Lp is of in het museum, of direct bij mij te koop.

Met originele tekening € 88.-

zonder originele tekening € 88.-

de originele tekening zonder plaat € 450.-

voor medewerkers, gastsprekers, sympathisanten, deelnemers, muzikanten, schrijvers, journalisten etc. is de grammofoonplaat bij wijze van dankzegging inkl. tekening in het museum tijdens de uitzendingen op te halen, doet dat s.v.p.

Ook te horen is natuurlijk weer de geluid-column “Roodvonk” door Nico Parlevliet! http://www.parl.nl/projects.html plus veel speciaal gemaakte rode muziek, hoorspelen en interviews te beluisteren.

met onderstaand schilderijtje "de roodkoperdief" wens ik jullie een goed jaar toe!

Met goede groeten moritz ebinger

P.S. graag zou ik jullie ook nog eens op de expo focus in hartje Jordan, Amsterdam, Herenstraat 32, open woensdag tot zondag 14uur tot 16uur willen wijzen. Daar zijn veel diverse tekeningen, grafiek en schilderijen, zowel van mij als van andere goede kunstenaars te zien en te kopen

Moritz Ebinger
Herenweg 193
1934 BA Egmond aan de Hoef
(0031) 072 5065310