Tjebbe van Tijen via Chello on Wed, 24 Feb 2010 11:26:46 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Bewindslieden op auditie bij de schaduwkoningin van Nederland: Felix Rottenberg

In de Hinkende Bode vanmorgen....
http://limpingmessenger.wordpress.com/2010/02/24/bewindslieden-op-auditie-bij-de-schaduwkoningin-van-nederland-felix-rottenberg/

Bewindslieden op auditie bij de schaduwkoningin van Nederland: Felix Rottenberg
February 24, 2010 by Tjebbe van Tijen | Edit
“OMGEHAKT BOS” dacht ik gisteravond toen ik de spaanders, die de wederhelft van Balkenende vormden, doorgedraaid en al bij de VARA zag zitten op auditie bij de schaduwkoningin van van de Oranje Republiek Nederland: Felix Rottenberg. Een genante vertoning om ‘en plein public’ te gaan zitten twijfelen of  je – na een ministerschap – de veelgeprezen taak van volksvertegenwoordiger wellicht niet ambieert. Dat wat nog overeind stond aan BOS-image werd op de eigen TV zowel letterlijk als figuurlijk door Rottenberg afgekapt. Een gevoelige tik voor de PvdA, maar dan op eigen neus!

[high res beeld van de uitzending]

(caption: Rottenberg "OK dat heeft u niet bijgehouden.." (...) Koenders: "mag ik even uitspreken..." en een virtuele Verhagen als lachende derde en geheel rechts Matthijs van Nieuwkerk die de regie verloren heeft.)

Alles is prachtig HQ en breed beeld terug te kijken op de web site van De Wereld Draait Door op 4 minuten en nog wat vanaf  het begin van PVDA Deel 1.

Tjebbe van Tijen
Imaginary Museum Projects
Dramatizing Historical Information
http://imaginarymuseum.org