alfred on Thu, 20 Jan 2011 11:06:12 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] De Tunesische intifadah

Beste Geert en alle andere Nettimers.
Ik heb het stuk gelezen interessant op punten maar ook een beetje naïef.

Zo schrijft Ed Hollants het volgende: 'Er wordt in het Westen geprobeerd
de opstand, door deze Jasmijnrevolutie te noemen, te plaatsen in het
rijtje van kleurenrevoluties, zoals de Cederrevolutie in Libanon (de naam
komt uit de VS), de Rozenrevolutie in Georgië en de Oranjerevolutie in de
Oekraïne. Er zijn echter veel verschillen met die door het Westen
gesteunde revoluties.'

Laat ik hier over zeggen, die stuen uit het Westen voor de genoemde
revoluties kwamen vooral uit de koker van George Soros. Die wil graag met
zijn steun geweldloze omwentelingen veroorzaken gezien het feit dat die
sneller voor stabiliteit zorgen nadien dan gewelddadige. Waarna het
klimaat om er zelf te gaan investeren en verdienen snel geschapen is. Nou
is Soros, naast de baas van Mabel Wisse Smit, ook zo'n beetje de grootste
financier van de presidentsverkiezing van Obama samen met mensen als
Brezinski en David Rockefeller. Men ziet de VS graag het pad
begaan om met iedereen in het Midden Oosten om er uiteindelijk naar
democratie, stabiliteit en vrijheid te promoten. Gewoon geld kan
verdienen.

Kijk mijn video's deel 1 en 2 met een interview met Webster Tarpley: 'The
men behind Obama.'

http://www.youtube.com/watch?v=MouUJNG8f2k
http://www.youtube.com/watch?v=e-KJCMWcoms&feature=related

En deze cable van Wikileaks: