Patrice Riemens on Sun, 7 Feb 2016 09:42:17 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Zeepbel NLse game-industrie

On Sat, Feb 06, 2016 at 02:11:12PM +0100, Florian Cramer wrote:
> In NRC:
> http://www.nrc.nl/next/2016/02/05/afgestudeerd-dan-is-het-game-over-1584003
>
> "De game-industrie zou een innovatieve groeisector zijn. Maar omzetcijfers
> werden opgeblazen. Voor 1.600 afgestudeerden per jaar zijn maar zestig
> banen te vergeven. [...]

Alweer een aardige in onze rubriek "I am shocked but not surprised" ...

Het lijkt wel een aardige roud-up voor de hele 'digitale, innovatieve,
creatieve, etc. etc.' sector in Nederland in het algemeen - of zie ik
het verkeerd? De outfits die het kennelijk wel goed doen (afaik) zijn
buitenlandse bedrijven, die ook vnml buitenlandse werknemers aantrekken
(vandaar de toestroom van expats in Amsterdam). Toch iets om je vragen
te stellen: branchegewijs doen buitenlandse bedrijven en het buitenland
(cf de Franse Game industrie) het beter dan de Nederlandse/ Nederland.
Hoe komt dat? En als je daarbij ook nog het succes van Nederlanders in
het buitenland optelt, ga je je helemaal achter het hoofd krabben. Houdt
de 'pruikentijd' nooit op?

Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal ernaast zitten ...