Josephine Bosma on Mon, 3 Nov 1997 14:24:54 +0100 (MET)

Re: nettime-nl: niet publiceren

MJ, Christine en anderen

>Als die footer betekent dat de stukken ook niet
>a-commercieel overgenomen mogen worden zonder toestemming
>van de auteur zal ik er nooit meer boven zetten "niet voor
>publicatie".

Het is gewoonte en een kwestie van beleefdheid dat men je teksten niet
zonder toestemming a-commercieel plaatst. Er is natuurlijk tegen piraterij
weinig te beginnen, maar daar is echt heel weinig sprake van.
Ik stel voor dat "niet voor publicatie" gewoon weg te laten.
Ik heb veel teksten/interviews op nettime geplaatst en heel zelden
wordt daar stiekem gebruik van gemaakt. Het gaat dan meestal om
quotes waarbij men vergeet de bron te vermelden. Dat kan dan gerectificeerd
of veranderd worden, met veel nederige excuses.

Het is geweldig dat jullie hier posten, met echt op Nederland
gerichte teksten. Ik schaam me soms dat ik dat niet meer doe. Te
veel mensen die ik ken zitten ook op de internationale lijst, waardoor
ik lui word/ben. Nettime heeft van oorsprong toch een "onder ons" gevoel
(excusez le mot) en dat zou ik geweldig vinden om ook op nettime-nl
te blijven vinden, vandaar mijn opmerking.

groet

*

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder