Felipe Rodriquez on Wed, 7 Oct 1998 06:10:37 +0200 (MET DST)

RE: nettime-nl: Urgent: ANEM CALLS enz.

Richard,

> Waar ik in eerste instantie alleen maar een
> kanttekening bij wilde zetten,
> was de vanzelfsprekendheid waarmee de
> democratische oppositie in Servië
> begrip vroeg voor afwijzing van de acties. De
> Albanezen zijn namelijk sterk
> voor.

Ik denk dat je de oproepen van de democratische oppositie in servie moet zien vanuit een positie van angst. Radiostations als B92, en de mensen die er werken, zullen een van de eersten slachtoffers worden van de meer radikale stromingen in de servische politiek. B92 en aanverwante organisaties zijn al jaren bezig om oppositie te voeren tegen het regime van milosevic, en worden daarin gesteund door tal van westerse organisaties. Op het moment dat de Nato Servische doelen gaat bombarderen is de kans groot dat de opposanten van het regime hiervan de eerste 'slachtoffers' worden. Men zal zich direkt afreageren op radio b92, en de mensen die daarmee te maken hebben. Daarbij ontstaat de kans dat democratische bewegingen, waaraan jarenlang is gewerkt om die op te bouwen, in een paar dagen worden vernietigd.

Groet

	Felipe

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder