Gerda de Hoyer on Mon, 1 Mar 1999 21:36:13 +0100 (CET)

Re: nettime-nl: 6 maanden cel voor taartgooiers

> Natuurlijk zou het goed zijn om met de daartoe geeigende
> middelen tegen deze absurde uitspraak te protesteren. Op
> internet waren verschillende ideeen rond, zoals een oproep tot
> het veroorzaken van een taartlawine tegen Amerikaanse
> zakenmannen en gezanten in de hele wereld, of een wereldwijde
> golf aanslagromen tegen burgmeesters. Ook zal er binnenkort
> een wereldwijde taartactiedag (resp. week) afgekondigd worden,
> maar over de datum (bijvoorbeeld 18 maart of 18 juni) wordt
> nog gedebatteerd.
>
> All power to the pie-throwers!

Inderdaad een absurde straf voor zo'n vergrijp.
Maar zou iemand me kunnen uitleggen wat het doel is van het gooien met
taarten naar mensen? Worden daardoor je uitgangspunten beter gehoord? Lijkt
me niet.
Niemand vraagt zich af wat nou de achterliggende gedachte is van het gooien
met een taart op een bepaald persoon. Dus wat is het nut, behalve een
beetje lol?
Of zijn we op weg naar het 'taart-fascisme'?

Groet,
Gerda

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder