Karin Spaink on Fri, 11 Jun 1999 05:34:58 +0200 (CEST)

RE: nettime-nl: Scientology vs XS4all / Spaink

At 09:17 10-06-1999 +0200, Lennart Huizing wrote:
>Op woensdag 9 juni 1999 17:30, heeft Karin Spaink
>[SMTP:kspaink@xs4all.nl] geschreven:

>Vergis ik me nou, of stond ongeveer het tegenovergestelde in de
>Volkskrant van vandaag? Die schreven dat de Rechtbank vond dat het
>copyright van Scientology was bewezen, en dat jij en de providers zo
>snel mogelijk je materiaal moesten verwijderen van Internet. Vanwaar
>het misverstand?

Het ANP had die dag een wat slome redacteur, en zowat
alle journalisten waren lui genoeg om zijn bericht
vrijwel intergraal over te nemen. Maar heus: alle
eisen tegen mij zijn afgewezen en mijn pagina is opnieuw legaal bevonden.

Waar we wel erg bezorgd over zijn is de status van
hyperlinks: de rechtbank heeft geoordeeld dat links
naar inbreukmakend materiaal _zelf_ inbreuk maken. dat
tast de wortles van het net aan. Ook is om diezelfde
reden Vindex miv. vandaag in zware overtreding, net
zoals Ilse, Nedstat, gebruikerslijsten bij providers en wat al niet.

Het hele vonnis heb ik zojuist gescand en gepost in
onder meer nl. scientology en nl.juridisch.

- K -

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder