Marja Oosterman on Thu, 8 Jul 1999 17:09:13 +0200 (CEST)

RE: nettime-nl: Internet is de kracht van wereldwijd verzet tegen economische globalisatie

Hallo Ronald,

Dank voor je reactie op mijn gechargeerde mail.

Maar nog steeds: rente blijft een vreemd iets. Het maakt geld niet meer tot
ruilmiddel, maar tot product.

Vr groet,

Marja

At 14:34 8-7-99 +0200, you wrote:
>Waar en niet waar. Ik zou er eens een economie boek op naslaan als ik jou
>was, maar in het kort:
>1: Aandelen zijn risicodragend kapitaal, als het bedrijf op de fles gaat
>zijn je aandelen niks meer waard. Aandelen worden uitgegeven voor een
>nominaal bedrag (Zeg f 25,=) door een bedrijf. Je krijgt vanwege die
>deelneming een gedeelte in de winst als het goed gaat met het bedrijf
>(dividend). Als nu na 10 jaar het bedrijf f 10,= per aandeel uitkeert, kun
>je op je klompen aanvoelen, dat het aandeel eigenlijk meer waard is dan die
> [...]

NoPapers, digitale uitgevers... virtualiter
Postbus 85333, 3508 AH  Utrecht
Email: info@nopapers.nl
Fax:    030-2543424
Tel.:   030-2544519 (ma t/m vrij 11-16.00 uur)

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland
kopij per Email:  redactie@dan.nl
andere zendingen: zie adressen NoPapers hierboven.

<http://www.nopapers.nl/nfl/>NoPapers Finance Liga
E-Culture ..)

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder