Cosmin Gradinaru on Tue, 4 Dec 2001 20:39:04 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Cosmin nu numai despre muzeu

Cosmin sint

1.Tin sa multumesc in mod deosebit, domnului Gheorghe Rasovszky pt raspunsul domniei sale. Acesta imi confirma parerea despre o parte dintre artistii rominii, pentru care nu conteaza in ce context si cine ii "vinde", ci cit ii dau pe......
De aici se naste si intrebarea; de ce nu merg artistii romini la expozitii importante afara? Si daca merg de ce nu ii baga nimeni in seama?De ce artistii romini nu au nici un fel de cota afara ?
Raspunsul fiind acesta; pentru ca artistii rominii nu au un agent sau o institutie care sa ii reprezinte si care sa face lobby pt ei, iar o galerie mare nu discuta daca te duci cu lucrarile in punga sa expui la ei, si nu te promoveaza nimeni daca esti tu "baiat frumos si talentat". Totul tine de, cine te reprezinta, cum, cui si mai ales in ce context.
Pina la urma cred ca si lipsa propriei coerente ne aduce in acest stadiu si nu o institutie sau alta.
Stiu foarte multi oameni, care imi sint foarte dragi, si care au fost absolut vacumati in diverse institutii, in incercarea lor de a schimba sistemul din interiorul lui.
Fals! Schimbarea este un proces psihic interior si nu un asalt asupra unei fortarete.
Ideea asta de lupta impotriva unui sistem implica si individualitati, printre care poate ne numaram si noi, cei care vegetam confortabil in spatele monitoarelor.

Intimplarea a facut sa ma intilnesc cu o tipa din Australia care studiaza in Rominia , mai bine zis isi da teza de doctorat aici si care in urma mai multor discutii pe teme mai mult sau mai putin culturale m-a intrebat de ce nu are nimeni nici o reactie fata de afisele neonaziste ale miscarii noua dreapta?
Am inceput sa-i dau groaza de explicatii si de teorii care mai de care mai argumentate: ca tinerii lucreaza foarte mult si nu au timp de alt ceva, etc.
Adevarul este altul, nici una dintre probleme nu ne viza poate direct: homosexualitatea, antisemitismul, ura impotriva romilor, toate imbracate in forma aceasta tembela a ortodoxiei rominesti.
Lucrurile, aparent nu au nici o repercusiune asupra noastra, dar dupa ce am lucrat 3 ani ca art-terapeut pot sa spun ca nu este chiar asa.
Si ne mai numim artisti?- mai spuneti odata cuvintul va rog .

2. Alexandru Patatici multumesc pt explicatie, acum inteleg.

Cosmin Gradinaru gradi@digicom.ro