Bogdan Achimescu on Fri, 5 Apr 2002 10:11:10 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] propunere

Excelent punctata problema, multumesc lui Kiraly pt. ultimul mesaj.

[se refera la initiatorii unei actiuni de "recuperare vizuala" (sau
documentare) din Germania]
> Organizatorii au stiut ca acea
> estetica si acele obiecte vor fi eliminate  rapid si
> total de pe piata (odata cu sistemul politic ce le-a
> generat) si ca gestul lor era unul recuperator facut
> inca  inainte ca obiectele sa fi disparut.

Devine oare Romania o Brazilie a Europei de Est? Daca da, sa ne ascundem
creierul in nisip? Si daca nu, peste cativa ani, cand aceasta "tranzitie" va
fi de domeniul trecutului (si ne vom afla in alta tranzitie), unde vor fi
documentele, marturiile? De ce e asa revoltator sa fotografiezi cersetori?
Ce, primul lucru pe care il vezi in gara la Arad, venind din 'vest' sunt
pudelii? Sau castanii in floare??

Textul trimis de Kiraly atrage atentia asupra miopiei kulturnicilor de prin
ministere - dar cum ramane cu miopia noastra, a artistilor? Cat sa ne mai
balacim in platitudini despre kitsch-ul palatelor si despre 'vai cat de
nedreapta este prezentarea obsesiva a orfelinatelor'.
Pai palatele pur si simplu sunt, deci trebuie documentate.
Iar orfelinatele, pana arata rau, _trebuie_ fotografiate. Sau, pentru cei
care nu sunt fotografi, trebuie maturate, finantate, dotate, etc. Cand
orfelinatele arata bine, maturatul si finantatul devin rutina.
Iar fotografiatul in forma lui 'expozabila' nu este rutina. Deci
fotografiatul (preocupat social) se muta altundeva.

Fotografiei nepreocupate social si cu Man Ray-i ei locali, mai mult sau mai
putin intarziati, nu-i ramane decat sa se desfasoare in propriile ei
teritorii sau nise.

PS
Despre canguri in Australia tare mi-ar place sa fac ceva poze. Cica soferii
de acolo sunt asa de obisnuiti sa loveasca canguri incat nici nu schimba
intonatia frazei, nici nu clipesc. Si cangurii zboara in dreapta si-n
stanga. Bum, bum. Interesant, nu?