Velisar Manea on Tue, 9 Apr 2002 20:37:17 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Velisar

     Doamna Luminita Cochinescu,
     Aveti dreptate, am comparat cu Clujul si ma
refeream la mediile studentesti din care fac si eu
parte, eu insumi fiind un "invatacel" al acestei
discipline. Cat despre acele nume atāt de legate de
Timisoara din istoria artei contemporane romānesti,
veti fi surprinsa sa aflati cate reprofilari pe
grafica, pictura etc, sunt acum. Acum, in prezent.
     Tanara generatie invata o Istorie a Artelor care
se termina in anii 50. Avem un foarte mare noroc cu o
profesoara ca Ileana Pintilie dar cursul de arta
contemporana se face doar in ultimul an de studii cānd
majoritatea au deja formata o idee gresita despre
lumea artelor. In plus exista artisti amintiti in o
banda de cataloage care fac de exemplu peformante
ritualice, chestie care nu prea se mai face din anii
60 (nu toti, am spus-o si in scrisoarea anterioara:
vorbeam de niste admirabile exceptii...). Asta ar fi
un prim motiv al unei astfel de prezentari a
contextului. Al doilea ar fi o raportare la ce se face
dincolo, unde se rafineaza probleme, exista teme
clare, moduri de a pune probleme discutate mult...
ultima Documenta a fost mai mult teoretica. Nu ma
intereseaza contextul mic, al Romāniei, o scara
valabila de valori exista doar in contextul mare, al
lumii.
      Va multumesc pentru interventie, era nevoie de
ea. Poate imi dati si cāteva sugestii pentru ideea mea
care, cu putin noroc, va fi expusa la putin timp dupa
Studentfest.
                              Cu respect,
                              Velisar Manea