NOPCSA on Mon, 15 Apr 2002 13:05:10 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Re: Nettime-ro digest, Vol 1 #668 - 4 msgs

In a message dated 4/14/02 11:27:49 PM Central Daylight Time, nettime-ro-request@nettime.org  Iosif Kiraly writes:

, in legatura cu obsesiva
revenire la tema si teama manipularii, observ ca in
cauza sunt doua atitudini as indrazni sa le spun "de
viata" ireconciliabile (si de aceea nu are rost sa mai
plictisim membrii listei cu niste argumente paralele).
..."in procesul de developare prea multa lumina poate
ucide pozitivul" (prea putina lumina poate fi si mai
daunatoare) iar pe de alta parte poti  sa stai tot
timpul cu jaluzelele trase, ascunzandu-te dupa
pseudonime, uitandu-te la filme cu conspiratii, cai
troiani, agenti si manipulari si sa fii suspicios ca
intreaga lume e manata doar de intentii negative, iar
cei care indraznesc sa faca ceva, cu siguranta ca au
de fapt niste "agende" oculte, etc.
Aceasta din urma atitudine mi se pare una care
incearca sa justifice ne-facerea si in ultima instanta
neputinta, fiind generatoare de frustrari si care
dincolo de faptul ca imi trezeste o anumita
compasiune, nu ma intereseaza.

Stimate Domn: Desigur ca parerile mele sint strinjenitoare, dar daca crezi ca toti cei care au o parere diferita de tine sint niste conspiratori care  se ascund  dupa jaluzele, sau sint niste neputinciosi  frustrati te inseli. Inainte de a te inchide intr-un turn de fildes in care crezi ca esti singurul artist  din Romania, v-a trebui sa invetzi citeva lucruri elementare legate viatza particulara a unui individ sau a unei comunitati. In afara numelui pe care il ai pe aceasta lista si a ideilor pe care le expui, cine esti, unde stai si ce maninci nu au nici o relevantza. Se pare ca va trebui sa respecti acest lucru inainte de a impartii compasiune de sus in jos. Ideea de manipulare pe care am expus-o mi s-a parut importanta pentru o actiune ca aceea din satul Buzescu. Data fiind suspiciunea si rezistentza cu care ea a fost intimpinata de romi este evident faptul ca aceasta actiune nu a fost originata de ei ci a venit dinafara. Idea este aceea a  dumitale si colegilor tai si in momentul in care ti-a aparut, ai avut desigur in minte un scenariu a ceea ce te poti astepta de la ea si consecintzele pe care le poate genera o astfel de actiune. Motivatia pe care ai expus-o in fatza romilor a fost aceea ca o actiune de genul acesta v-a contribui la eliminarea stereotipiei ca romii sint faradelege, completata  in draftul de publicare pentru Secolul 21, cu aceea ca ai fost atras de efervescentza si dinamismul acestui fenomen arhitectural  si ai fost minat de un sentiment de "recuperare" istorica. Mai este si altceva ce ai omis sa ne spui? Daca o citez pe Dana Fabini care spune ca "Manipularea presupune intotdeauna o forma de extremism care exclude un punct de vedere diferit si o circulatie libera de idei, urmareste influentarea opiniei publice in favoarea propriei puteri si pentru aceasta limiteaza sau truncheaza informatia. Nu doreste semnalizarea unei probleme ci propune automat rezolvarea ei intr-un sens conform propriilor interese.", o actiune ca aceea din satul Buzescu in care este expusa viatza  romilor nu poate sa scape de sub incidentza unei discutii despre manipulare.  Dar poate ca acest termen este prea incomod din moment ce ai incercat sa faci din el o falsa problema si sa il deturnezi intr-o discutie despre "a documenta sau a nu documenta". Din moment ce ai decis in numele membrilor acestei liste ca aceste argumente sint plictisitoare probabil ca singura optiune care a mai ramas este sa urmarim cu entuziasm efervescent pledoariile tale. Eu nu vad in aceasta ceva irereconciliabil dar poti fi sigur ca argumentele noastre sint departe de a fi paralele. Cu putzin bun simtz orcine poate vedea ca ele sint perpenticulare.