Mihail Bota on Wed, 2 Apr 2003 09:02:30 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] un articol din ZIUA

Dan,

Nu cred ca problema trebuie pusa in modul "care e mai rau" sau "care e mai
bon", caci degenereaza rapid. Pana la urma ambele tari sunt sau se vor
imperii. Noi ii injuram pe rusi, dar cei din America de Sud sau Centrala
ii injura pe americani.
Unii de pe aceasta lista vor replica "eh, nu stiu ei cum e sub cizma
rusului" la care li se poate replica de catre sud americani "eh, nu stiti
voi cum e sub cizma unchiului Sam".
Cred ca ceea ce se intampla poate fi vazut si dintr'o alta perspectiva:
America a ajuns la faza imperiala, doreste sa urmeze modul clasic de
expansiune, adica prin razboi si asta face. Intrebarea care poate fi pusa
este legata de cum vor fi folosite prazile de razboi. Prada va fi doar
impartita intre puternici sau folosita pentru un alt razboi, sau o parte
din prada va fi investita in civilizatie? Pana la urma, imperiul roman
cucerea cat putea, dar si construia. Se vor construi biblioteci si alti
Gandhi vor fi posibili (asta apropo de imperiul britanic) sau se va dantui
cazacioc?
Daca privim lucrurile din perspectiva aceasta, atunci articole gen cel din
Ziua devine hilar si discutii gen "cine e mai frumos si mai destept" nu
isi mai au sensul.
Intr'adevar, asa ceva nu poate fi explicatia data unui parinte care si'a
pierdut copilul in razboi. Asa ceva e bun pentru analisti din fotoliu, ca
noi.

Mihai