Coronius TheAlchemist on Thu, 3 Apr 2003 04:02:30 +0200 (CEST)

Fwd: [Nettime-ro] un articol din ZIUA

>From: "Dan  Masca" <dan@reea.net>
>To: <nettime-ro@nettime.org>
>Subject: [Nettime-ro] un articol din ZIUA
>Date: Tue, 1 Apr 2003 10:54:07 +0300
>
>Nu cred ca vreun om normal de pe axeast alista agreeaza razboiul , dar cred
>ca sunt prea mic sa pot sa fac ceva concret.
>Singura mea sansa este sa ma duc la vot de cite ori mi-i se cere .
>La fel fac si americanii si altii asa zis occidentali.
>Cei care ies au puterea sa faca ce vor cu puterea mea data .
>
>NU stiu si nu am aflat de un alt sistem politic  mai bun pina acum decit
>cel
> [...]

Am senzatia ca unii nu au inteles dictonul de mai sus;"No Justice,No Peace"
inseamna "Nu vrem pace pana cand nu se va face dreptate"."no Justice ,No
Peace" a aparut ca o reactie la "pacifismul" epigonilor generatiei anilor 60
,care nu au pastrat sensul originar al sloganului "Make Love ,Not War", al
unei generatii extrem de agresive(in acceptiunea estetica a termenului) care
a protestat impotriva unei Americi fasciste(literalmente) a anilor
50-60(audierile McCarthy,Vietnamul,cenzura,segregationismul rasist din
statele sudiste si nu in ultimul rand,teroarea unui regim care nu se ferea
sa foloseasca asasinatul ca metoda de anihilare si intimidare,si astea in
momentele cele mai critice ale razboiului rece).Revolutia anilor 60,care s-a
folosit de muzica si arta pentru a provoca o reactie si ulterior o mutatie
esentiala pentru intreaga omenire,nu doar pentru America,nu a fost realizata
de niste fair weather pacifists,ca cei care protesteaza acum impotriva
razboiului din Iraq.Generatia anilor 60 a fost o generatie pierduta,care s-a
regasit in mod sublim in blues-ul aproape sinucigas al alienarii emotionale
si exilului ideatic si care in mod extraordinar a transmutat sentimentul
abandonarii intr-un gnosticism socio-politic care se dovedeste si acum a fi
"motorul" care "up-grade-eaza" continuu societatea americana ,si indirect
lumea.
  Epigonii generatiei hippy au fost niste yuppie travestiti care incercau
sa-si justifice plictisul si lipsa de "balls" prin "Make Love,Not War" si
"Peace".
  "No Justice,No Peace" a aparut pe unele t-shirt-uri rock sau punk la
sfarsitul anilor 70 si inceputul anilor 80,ca o reactie brutala la
anacronismul unor mesaje ca "if your going to San Francisco/Don't forget to
put some flowers in your hair".T-shirt-urile respective erau ilustrate cu
binecunoscutul semn "peace", anihilat in mod brutal cu rosu(nu incercati sa
faceti acum asocieri paranoice,ok?)
  "And the other idiot with" A WONDERFUL WORLD"!!!For them ,maybe,but for
the rest of the planet?????When two thirds of the world population are
starving!!!!!!!"(Ozzy Osbourne).
  Starurile hollywoodiene care protesteaza impotriva razboiului din Iraq
sunt preocupate de imaginea cool pe care si-au creat-o mai mult decat de
victimele bombardamentelor.E cool sa fi pacifist,ca nu cumva sa iti
pierzi(din cauza razboiului mediatic) imaginea anti-vietnam pe
care ai afisat-o in tinerete si sa iti scada ratingul la box-office ,si sa
pierzi,implicit bani;si atunci faci semnul victoriei si te declari impotriva
unui razboi dus pentru petrol  si deci,pentru bani.
  "Pierderea popularitatii apare deseori ca pret al mentinerii unor
convingeri",spunea Tony Blair.Ca si el,Zakk Wylde ,ghitarist pentru Ozzy
Osbourne si Black Label Society,pentru care sinceritatea convingerilor
valoreaza mai mult decat popularitatea ,a vrut sa-si intitituleze,revoltat
de evenimentele din 11 septembrie,ultimul sau album"Bin Ladden ,you're going
fucking down".Casa de discuri,evident s-a opus:"nu poti spune
asta!".Motivul,este evident.De aceea nu ma mira atitudinea lui Tim
Robbins,care desi imi place mult ca actor,e mult mai preocupat sa isi
pastreze imaginea pe care si-o construieste pe Covorul Rosu.In schimb,Zakk
Wylde nu se sfieste sa scuipe pe miturile construite de MTV sau sa-si
afiseze in mod agresiv atitudinea anti-Saddam prin concerte sustinute in
unitati ale marinei americane.....Si sa nu va imaginati ca cel mai mare
discipol al lui Hendrix are putea fi banuit ca simpatizeaza cu un "nou
Nixon".No fucking way!

  "No Justice,No Peace!"