vladimir bulat on Fri, 20 Aug 2004 12:23:31 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Comentariul meu: Bienala de la Moscova

Aseara a aparut pe cite-ul www.GIF.ru acest comentariu, pe care il traduc
pentru comunitatea artistica autohtona:

"Urmaresc de mai multi ani scena artistica din Rusia, si pot spune cu
certitudine ca figurile cele mai proieminente din critica de arta sunt
Viktor Misiano si Joseph Backstein. Pentru regiunea in care imi desfasor
activitatea (Romania, Moldova), aceste personaje sunt considerate figuri
legendare. Cu atit mai multa curiozitate trezeste conflictul iscat intre
acesti importanti intelectuali, avind ca subiect pregatirea primei Bienale
de la Moscova.
Am citit cu viu interes toate materialele postate de site-ul GIF.ru, care
se refera la acest subiect.
Si am ajuns la o concluzie trista, ca un conflict personal dintre 2
persoane concrete (in fond, o tensiune bazata pe o experienta profesionala
foarte diferita!)se proiecteaza, in mod nefast, asupra unui eveniment
expozitional de mare calibru. Si ma intreb: de ce i-o fi trebuit Moscovei
sa invite, la intimplare, o serie de "staruri" curatoriale, foarte la moda
in Europa? Eu credeam, pina de curind, ca acel loc tocmai de aceea este
interesant, ca ofera intilniri cu oameni deosebiti, care au propuneri si
idei proaspete - nepervertite de vulgata post-moderna europeana. Asta ne
spune ca pe scena artei se produc metamorfoze serioase. Si nu numai pe cea
ruseasca...In esenta, cred, ca si relatiile dintre curatori si artisti
incep sa se modifice simtitor. Pasim spre o noua etapa. Mai mult decit
atit, principiile etice au tot mai mult de suferit. Si ma intreb: oare
diferit trebuie sa se comporte curatorii / artistii care interactioneza
daca se afla la Moscova sau Berlin, de pilda.
Mai vreau sa adaog, ca sunt printre cei care mai cred in solidaritatea
intelectualilor! Intelectualii trebuie sa aiba o minte cristalina, dar si
morala. Atitudinile si faptele fara compromisuri si echivoc - garanteaza
autoritatea si respectul".

                                          vladimir bulat,
editor al revistei de arta si sensibilitate contemporana
ART-hoc (Chisinau-Bucuresti)

Vreau sa-mi inregistrez CV-ul la BursaMuncii!
Vreti sa publicati oferte de munca? Noi avem solutia!
Lasa profesionistii sa lucreze pentru tine!
http://www.bursamuncii.ro