vladimir bulat on Mon, 25 Oct 2004 10:59:39 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] A.Vakulovski despre Chisinau

Chisinau - orasul vostru
Alexandru Vakulovski

Ma intorc in Chisinau – orasul meu. Fug de debilul Cluj, de Brasovul in
care toata lumea a murit. Vreau altceva, altceva, altceva. La vama toti
vamesii sunt in descompunere. Unul fara buze controleaza actele. Un vierme
cade in autobuz.

Noaptea Moldova e sinistra. Nici o lumina. Doar farurile autobuzului
incearca sa se miste inainte, nu sa schimbe ceva.

Ajungem in Chisinau, sufletul se umple de bucurie. In gara oamenii se varsa
din autobuz ca pestele dintr-un lighean. Se aud manele. Credeam ca am
scapat de ele cand am iesit din Romania.

Si de aici totul incepe. Sa se strice. Nu mi-e mai dor de Chisinau. Aerul e
patologic, fetele sunt de ghips sau de drojdie. Pute a mahmureala.

Noroc ca il gasesc pe Serj si totul e OK. O cafea, muzica, tigari la
balcon. E iar Chisinaul misto? Ei... vorba aia.

Il sun pe Pi. Nu e. Merg sa-mi fac cazierul. Trebuie sa completez o cerere
pe care scrie:
Familia:
Numele:
Prenumele:

Trebuie sa-l completez in rusa sau in limba de stat. Limba de stat cu curul
pe ea, ha? La familie sa-i scrii pe toti stramosii?

Moldoveni idioti. Suntem condusi de idioti. Si idioti suntem daca asa e.
Deci, idiotilor! Vorbitori intr-o limba de stat!

Cand mi-am facut pasaportul, am vazut in cabinetul de acolo portretul lui
Voronin. Voua nu vi-e rau? Toti stau in rand la primul cabinet, cand de
fapt ar trebui sa se uite ce scrie pe usa, sa stea unde le trebuie. Cat de
prost poate fi un moldovean? Uita-ti-va la presedintele vostru.

Am cautat un CD sau o caseta cu Sean Paul, pentru Laura. Nu am gasit.
Preturile au crescut ca ramele in balega, dar degeaba, ce cauti nu gasesti.
Inainte gaseai doar copii pirat. Acum suntem prosti, dar cinstiti. Si toata
lumea asculta fericita Guta sau pe Cioroiul in impermeabilul de piele. Si i
se inchina ca lui Mesia. Bai, asta e comunist! Din aia care au murit!

In Chisinau pute. A cacat. A branza ranceda. A parodie proasta la o epoca
de mult expirata.

Cand trec pe verde un microbuz aproape ma calca. Debil, blea!, strig dupa
sofer.

Pi nu e, desi ne intelesesem. Cineva imi zice ca e in bar. Bai, nu puteai
lasa un bilet? A, pai am crezut ca o sa-ti dai seama. Aha.

Mi-au mai ramas doar cativa prieteni aici. Ce vreau? Doar si eu am taiat-o.
Uite ca si Sandu e la Praga. Inainte imi ziceam ca ma pot intoarce oricand
in Chisinau. Acum chiar nu mai stiu. Totul se misca aici dupa legi haotice.

Scriu asta la Serj si am obosit. Chiar si computerul de-abia mai suporta
CD-ul. Il astept pe Serj, sa vina de la tenis, sa bem un pahar de vin. Ar
trebui sa mai dau cate un telefon dar n-am chef.

Ei hai, gata, gata.

Maine o tai din Chisinau. Din orasul vostru. Poate ca asa a fost
dintotdeauna.

Ei hai, davai.
Ma duc sa fumez pe balconul dedesubtul caruia e o fresca de Bastovoi. Dar
apartamentul unchilor lui e vandut. Pe unde o fi si Bastovoi? Mi-e dor de
el.

Totusi... sunt femei frumoase. Multe. Dar in fiecare zi ele sunt aduse
violate din alte tari. Si pe aceasta nota optimista sa urcam pe scaun si
sa-i dam salutul domnului presedinte.

Dar mai bine totusi am sa ciocnesc un pahar de vin cu Serj. Noroc. Adica:
Noroc!

(se citeste pe muzica de Auktyon si Hvost)

Noile abonamente Astral OnLine
256 kbps ; 12 USD/luna
http://www.astral.ro