Vlad Nanca on Thu, 9 Dec 2004 11:55:53 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Pro si contra studiilor academice

Salut Vlad,Am incercat si eu sa trimit un measaj pe lista nettime ro in urma discutiei despre studiile de arta si vad ca s-a intors inapoi cu mesajul ca va fi moderat insa pe lista nu apare. crezi ca trebuie sa mai incerc sa pti sa il postezi tu pe nettime din contul tau daca crezi ca mai e de interes subiectulmersi si iti mai scriu sa iti dau vesti din MontrealSalutariAdrianYour mail to 'Nettime-ro' with the subject    Pro si contra studiilor academiceIs being held until the list moderator can review it for approval.The reason it is being held:    Post to moderated listEither the message will get posted to the list, or you will receivenotification of the moderator's decision.  If you would like to cancelthis posting, please visit the following URL:    http://amsterdam.nettime.org/cgi-bin/mailman/confirm/nettime-ro/fbe0fbeddd1fbf990f80ac7f990d244fdeade9f9----- Original Message ----- From: "A Armanca" <armanca@videotron.ca>To: <nettime-ro@nettime.org>Sent: Tuesday, December 07, 2004
 8:54 PMSubject: Pro si contra studiilor academice> Urmaresc discutia recenta de pe nettime si chiar ma bucur ca acest articol> ne arata cateva puncte de vedere privind Universitatea de Arte din> Bucuresti. Stiu cat de incremenita e aceasta institutie insa eu am ales sa> absolv cei 4 ani de studii acolo din mai multe motive. In primul rand > sectia> foto video nu reflecta situatia universitatii, asa cum afirma Marius> Stefanescu, este o sectie complet diferita de celelalte sectii ale> universitatii si de accea este atat de cautata (nr de studenti pe loc e > mai> mare decat la celalalte sectii, din cate auzisem cand mai eram inca in> Romania, acum un an jumatate). Ce-i drept nu prea poti sa faci fotografie > si> video fara un minim de echipamente (scumpe). De aceea il inteleg pe Gontz > si> pe Stefan Cosma ca au ales scoli mai bine dotate. Insa e adevarat ca> reperele culturale privind locul fotografiei in arta contemporana le-am> primit la universitate, de la profesori precum Iosif
 Kiraly.> Scoala e si un loc protejat in care studentii sunt motivati (chiar> costransi) sa isi finalizeze proiectele iar multi dupa absolvire se gasesc> oarecum pierduti intr-o lume a artei contemporane atat de heteroclita. > Diploma de universitate nu te instaureaza asadar artist dar aceasta bucata > de hartie iti poate deschide mai multe cai. Cel putin eu ma simt luat mai > in serios in cazul depunerii unui dosar de finantare, de exemplu, sau imi > permite sa imi continui proiectele mai usor (in Franta exista in program > special Postdiplome in cateva orase pentru absolventii de arta care nu > sunt inca artisti dar astfel isi pot face intrarea in sistemul > expozitional).> E adevarat ca cei mai buni si promitatori studenti ai sectiei foto video > au abandonat studiile, unii au parasit tara, altii au plecat temporar cu o > bursa si a intorcere sistemul educational foarte rigid nu le-a echivalat > prin credite timpul petrecut in strainatate cu timp de studiu in Romania. > Astfel
 scoala a scapat de cei mai valorosi viitori artisti.> In ce priveste oamenii de valoare invitati sa susutina cursuri la > Universitatea de arte, aici cred ca cel putin la sectia foto video am avut > parte de invitati de valoare in cei 4 ani petrecuti acolo: ULAY, Jan > Jeffrey sau Klavdij Sluban, sunt doar cateva nume cu care imi aduc aminte, > dar imi doresc sa cunosc numele profesorilor de la Berkley si Oxford care > ar dori sa predea in Bucuresti, cred ca profesorii de la sectia foto video > pe care ii cunosc ar fi mai mult decat incantati sa ii invite sa sustina > un curs.> Sper ca din acest schimb de idei sa aiba de invatat tocmai cei care decid > invatamantul universitar de maine, nu stiu insa daca domnul Rector al > universitatii de arte Bucuresti (cel din Cluj s-ar putea sa fie) e abonat > la lista nettime.ro.>> Adrian Armanca

Vlad Nanca

Calea Grivitei 39, Apartament 8, Sector 1, 010703 Bucuresti ROMANIA
Tel +40 21 6504452   /  Fax +40 21 3121311  /  Mobile +40 723 240434

www.2020.ro