Razvan Ion on Fri, 28 Jan 2005 11:16:22 +0100 (CET)

[Nettime-ro] observator cultural

DIN COTIDIANUL

Criza la "Observatorul cultural"

Bogdan Perdivara

Saptaminalul de cultura si-a suspendat aparitia. Directorul Ion Bogdan Lefter a parasit revista, impreuna cu o parte a echipei, din cauza unui conflict cu redactorul-sef si cu echipa manageriala.

Ruptura, ne spune redactorul-sef Carmen Musat, nu a aparut de citeva zile, ci are radacini vechi. "Este vorba despre viziuni diferite de a face o revista. Bogdan (Ion Bogdan Lefter - n.r.) a prezentat tot timpul acest proiect ca fiind unul al sau personal, in conditiile in care sotul meu a fost de acord sa investeasca bani. Proiectul a fost de fapt unul comun, au participat si altii, de exemplu Gheorghe Craciun si Calin Vlasie".

Carmen Musat sustine ca problemele nu au aparut la nivel de orientare si de continut al revistei, ci sint cauzate de lipsa de comunicare si de dorinta lui Lefter, fost director al revistei, de a controla totul. "Revista stagneaza de o buna bucata de vreme. Avem 453 de milioane datorie la tipografie, colaboratorii nu au mai fost platiti de doi ani, iar tirajul a scazut mult", spune Musat.
O noua revista

De cealalta parte, Ioan Bogdan Lefter sustine ca proiectul ar fi trebuit stopat, pentru ca nu mai intruneste acordul participantilor: "«Observatorul» a mers mai greu, ca orice revista de cultura, a avut probleme in ultimii doi ani. Totusi, a reusit sa se mentina pe picioare. Eu insumi nu am incasat nici un leu in ultimii trei ani. Daca unii dintre noi s-au retras, firesc ar fi ca revista sa se opreasca". Fostul director, impreuna cu care au plecat mai multi angajati printre care Paul Cernat, Olga Machin, Mihaela Michailov si Ana Maria Sandu, nu stie exact ce urmeaza sa faca in viitorul apropiat, dar ne-a declarat ca nu exclude posibilitatea infiintarii altei reviste.

"Observatorul" va continua totusi sa apara. Din martie, revista va reveni, intr-o noua formula grafica, dar in aceeasi linie editoriala.