Manuel Pelmus on Mon, 28 Feb 2005 08:38:12 +0100 (CET)

[Nettime-ro] despre mesajul lui calin dan

Domnule Calin Dan,

Nu stiu prea bine care au fost competentele demonstrate de domnul Ion Caramitru in timpul guvernarii CD, dar va pot confirma ca domnul Caramitru nu a demonstrat nici cea mai mica competenta in calitate de key-speaker la dezbaterea organizata de
Ecumest, ieri.

Masurandu-mi cuvintele, as spune ca prestatia domnului Caramitru a fost catastrofala si jenanta. Un speech delirant, fara nici un fel de legatura cu realitatea.

S-au desprins si cateva idei din cele spuse de domnul Caramitru: - " finantarea nu este o problema. nu trebuie decat sa oferim un cadru si sa asteptam aparitia Capodoperei"
                                                                                                     - " independentii nu pot primi subventii din partea statului, decat daca se transorma in institutii"
                                                                                                     - " eu sant mai independent decat dumneavoastra, aici!" si si-a batut cu degetul aratator in cap!
                                                                                                     - " daca vreti sa fiti cunoscuti va duceti si va platiti participarea la festivaluri"

Toate citatele sant din memorie, dar sper sa fie sterse cat mai repede cu putinta.

Au mai existat si cateva sfaturi adresate independentilor ( la fel de originale ca si "ideile"), precum si o evocare a vremurilor bune de altadat' din cultura romana. Apoi au urmat numai lucruri greu de inteles, care mi-au sporit frustrarea.

Domnul Caramitru nu a facut decat sa reformuleze o serie de clisee  referitoare la incompatibilitatea dintre a fi independent si a accesa bani publici. Aceasta incompatibilitate a fost argumentata prin cuvintele "nicaieri in lume nu se poate asta". Ma
intreb in care lume, sau mai bine zis pe ce lume?

In general, domnul Caramitru ne-a vorbit din "charisma", o charisma pe care eu nu am reusit sa o observ.

Mi-as fi dorit tare mult sa nu fi fost in sala in acele momente si brusc mi-am adus aminte de mesajul dumneavoastra de acum cateva zile.  Marturisesc ca nu inteleg motivul pentru care domnul Caramitru a fost invitat la aceasta dezbatere.

P.S.
Nu as vrea sa se inteleaga ca toate discutiile au fost de acest nivel. Au fost si vorbitori care ne-au spus lucruri foarte interesante.

Manuel Pelmus