Vlad Nanca on Tue, 8 Mar 2005 00:21:58 +0100 (CET)

[Nettime-ro] lui T Graur

Domnule Graur,

   N-am declansat o campanie impotriva UAPR, doar incercam sa atragem atentia ca artistii tineri n-au nici o legatura cu UAP si ca nu putem incepe sa avem legatura cu UAP decat in conditiile in care UAP se reformeaza. Nu am declansat nici un fel de campanie impotriva HT003 cu atat mai putin impotriva Dumneavostra. Doar am atras atentia ca in mai putin de doi ani s-a facut o expozitie graur+raszovsky in galeria in care graur+raszovsky sunt curatori. Asta a venit la un moment in care un alt artist pe care il apreciez sincer expunea in show-ul in care era curator. In momentul ala sistemele mele de valoria au luat-o razna si n-am putut sa nu remarc ca de fapt de cand s-a deschis HT003 acolo nu s-a intamplat aproape nimic bun. Daca vreti sa ma contraziceti va rog indicati-mi o bibliografie sau o pagina de internet unde pot sa citesc despre HT003. Trebuie sa va atrag din nou atentia ca HT003 nu este spatiul Dumneavostra privat si ca gresiti cand spuneti ca galeria este a Dumneavostra sau
 ca daca atac galeria va atac pe Dumnavostra. Inca nu ati reusit sa-mi spuneti daca acolo este galeria sectei multimedia de la UAP sau Atelier 35, mi-ati spus numai ca acolo este galeria “voastra”. Va repet insa, faptul ca ‘atacam’ UAP nu are nici o legatura cu amatorismul galeriei HT003. Cred ca cel putin in calitate consumator de cultura am dreptul sa am pretentia la mai mult decat expozitii plictisitoare tratate cu lipsa de profesionalism de la inceput pana la sfarsit (invitatii facute exclusiv pe nettime cu trei ore inainte de vernisaj, lipsa unui program coerent de expozitii, lipsa unui portofoliu al galeriei, lipsa unei strategii etc). Nu trebuie decat sa va dau exemplul unui spatiu care se afla vis-à-vis de HT003. Galeria ArTei a reusit in cateva luni sa atraga atentia mediei, sa isi atraga public, are un program clar. Sa nu mai vorbim ca e o bucurie sa intri in spatiul ala. Cum se poate undeva si peste drum nu se poate. Cum pot cei de la Artei care platesc chirie la UAP sa
 aiba tot ce nu are Ht003 care primeste spatiu gratis de la UAP? Nu vreau sa scot ochii nimanui, nu vreau sa iau spatiul nimanui. Tot ce imi doresc este sa traiesc intr-un oras in care macar in domeniul in care sunt activ oamenii sa-si asume niste responsabilitati.
   Nu stiu cu ce v-am insultat si nu cred ca va puteti cobori la nivelul aparatorului Dumneavosta VB si al cocuratorului GIGI si sa-mi puneti la indoiala inteligenta. Faptul ca abordez lucrurile cu naivitate nu cred ca e-un lucru rau. Chiar daca am facut o petitie prin care atragem atentia asupra situatie artistilor tineri in contextul nemuritoarei UAP nu sper ca UAP se va schimba radical. Desi imi doresc asta. Totusi cred ca la HT003 se poate mai mult.
   Sunt cateva pasaje in mesajul Dumneavostra pe care nu le inteleg:

      Pari ca nu pricepi cum functioneaza societatea, vrei reforma cu petitii. De ce nu poate o petitie avea efect?

      Am vazut pe lista ta si cateva nume de oameni seriosi, pe care intentionezi sa-i recuperezi...       Aici m-ati pierdut de tot. Nu cred ca e cineva neserios pe lista Incepem. Ce sa recuperez?

   Va repet, nu am vrut nici o secunda sa va atac personal, daca v-ati simtit lezat, imi pare rau. Cred ca cu toata taria ca nu exista nici o legatura intre artistul Graur (care ma inspira si pe care il respect pentru atitudine si pentru importanta lui in istoria artei) si curatorul Graur (care  s-a dovedit a fi neprofesionist si depasit de responsabilitatile meseriei de galerist).
   Expozitia pe care am facut-o “la voi”, am facut-o din acelasi motiv pentru care facem proiecte de arta in apartamente, la galeria noua in strada sau oriunde putem – pentru ca simtim nevoia sa facem ceva. Este totul documentat pe www.2020.ro. Ne-ar placea sa nu trebuiasca sa facem noi proiecte si sa existe un sistem in care curatorii fac expozitii si artistii fac arta. Mi-ar placea sa nu ma cert cu Graur pentru ca nu-mi place ce vad la HT003. Mi-ar placea sa merg la CIAC sa vad expozitii macar de cateva ori pe an. Si exemplele pot continua.
   Inteleg ca ai vrea sa mai expui la HT003 gallery - de ce nu spui direct? Va spun direct: NU VREAU SA EXPUN LA HT003. Cel putin nu pana cand nu va exista un program coerent, propus de un curator ‘de meserie’.
   Ce tot o plimbi cu concurs de proiecte si de curatori - ca poate ne-ntelegem. Si mai las-o cu A-35 si cu tinerii care n-au unde sa expuna, ca-mi dau lacrimile. Vroiam doar sa mai cititi o data ce-ati spus.
   Imi scrieti un email patronising si evitati sa raspundeti la cateva intrebari simple. Nu pot decat sa trag concluzia ca nu vreti sa va asumati nimic din ceea ce ati facut dar in acelasi timp sunteti foarte mandru de ‘galeria noastra’.
   Pentru ca m-ati invitat sa va mai pun intrebari nu pierd ocazia sa o fac: Ce exemplu primesc eu de la artistii care se expun pe ei insusi in galeriile sau show-urile unde sunt curatori? Ce exemplu primesc eu de la artistii care accepta tacit incurajarile sau chiar sunt prieteni cu VB?

Vlad Nanca

teodor graur <dograur@yahoo.com> wrote:

Draga Vlad,

Vad ca doresti sa continuam discutia... Eu nu as fi avut aceasta intentie, fiindca am impresia ca nu vom ajunge la o concluzie, doar vom face placere unor cititori. Dar poate ca vor apare si unele lucruri utile, printre altele. Ai declansat o campanie impotriva UAPR si, cu totul neasteptat pentru mine, impotriva galeriei "HT003 gallery". Critica uniunii e de inteles (s-ar putea sa deschidem si acest subiect la un moment dat), sunt multe de imbunatatit in acest cadru. Dar atacul asupra mea, nu se leaga. Aceasta galerie,pe care am infiintat-o in vara lui 2003, e proiectul meu actual. A fost singurul caz in care un magazin s-a transformat in galerie de arta contemporana; de obicei, se-ntampla exact invers (cazul Selari). Dovedeste ca totusi, si la UAP se pot materializa idei. Eu am facut toate expozitiile alea "uapiste"; ei nu s-au amestecat deloc. Nu inteleg ce urmaresti, de fapt: vrei sa-mi strici aranjamentul? Joci la doua capete, sau pur si simplu vrei sa faci totul tandari
dintr-o
lovitura? Si cum te gandesti sa faci: denigrand galeria noastra ataci de fapt uniunea sau faci presiune asupra UAP si provoci un tsunami care in final ma loveste pe mine? Care-i scenariul si care tinta? E initiativa ta sau te indruma cineva?
Trebuie sa stii ca, dincolo de insulta, m-ai dezamagit. Te credeam mai inteligent (am apreciat tocmai activismul tau, si te-am felicitat.) Esti patetic si abordezi lucrurile cu naivitate. Pari ca nu pricepi cum functioneaza societatea, vrei reforma cu petitii. Am vazut pe lista ta si cateva nume de oameni seriosi, pe care intentionezi sa-i recuperezi... Ma urmaresti?
Daca m-ai ales drept tinta, cred ca ti-ai facut un calcul gresit. Atacurile tale nu ma pot atinge. Stii de ce? Pentru ca eu nu sunt un nene oarecare de la uap, pe care un artist stralucit ca tine il pune la punct. Sunt o persoana cunoscuta, activa pe scena artistica, necompromisa. Daca ma insulti pe mine, de descalifici pe tine, intelegi? Si campania asta negativa poate genera uneori efect contrar. Te-ai gandit ca unii devin interesati si castigam fani? De reclama si agenti publicitari avem nevoie.
Nu, batrane...lumea stie ca galeria noastra e din cele bune (putine, din pacate la Bucuresti), si oricat te-ai stradui sa creezi un curent de opinie nu vei reusi. Desi am incercat sa camuflez apartenenta la sistemul UAP (nu exista nici o inscriptie nici la galerie, nici pe afis care sa afirme asta) tu ai descoperit secretul. Dar ai stiut si anul trecut cand ai facut o expozitie la noi, si eram prieteni. Chiar crezi ca intre toate expozitiile noastre "de cacao", numai a ta a fost de ciocolata? Inteleg ca ai vrea sa mai expui la HT003 gallery - de ce nu spui direct? Ce tot o plimbi cu concurs de proiecte si de curatori - ca poate ne-ntelegem. Si mai las-o cu A-35 si cu tinerii care n-au unde sa expuna, ca-mi dau lacrimile. Ai vazut ca subiectul nu intereseaza, catusi de putin (lumea n-a reactionat la chemarea ta,se pare ca nu mai e ce-a fost pe vremuri - iata o alta chestiune pe care o putem dezbate alta data). Oricum, e la noi si asta.
Mai ai intrebari?
Sa stii ca mi-ai fost simpatic, si-mi pare chiar rau ca te departezi. Am sentimentul ca "o cauti cu lumanarea". Ai grija,in continuare... Imi pari manipulat.

Fii destept,
T.Graur

Vlad Nanca

Calea Grivitei 39, Apartament 8, Sector 1, 010703 Bucuresti ROMANIA
Tel +40 21 6504452   /  Fax +40 21 3121311  /  Mobile +40 723 240434

www.2020.ro