joanne richardson on Wed, 30 Mar 2005 14:15:57 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Seara de filme anti-razboi "GNN" la Cluj, 1 aprilie

SEARA DE FILME organizata de INDYMEDIA ROMANIA

CASA TRANZIT, VINERI 1 APRILIE, ORA 20:00

GUERRILLA NEWS NETWORK (GNN), PROGRAM DE SCURT
METRAJE.

80 DE MINUTE. IN LIMBA ENGLEZA.

Cu ocazia demonstratiilor din intreaga lume pentru a
doua aniversare a invaziei Irakului de catre SUA
(http://romania.indymedia.org/en/2005/03/723.shtml),
si ca forma de protest impotriva deciziei Romaniei de
a trimite mai multi militari in Irak si de a adopta
politica “razboiului preventiv”
(http://romania.indymedia.org/ro/2005/03/716.shtml,
vedeti articolul la sfarsit), Indymedia Romania, in
colaborare cu Casa Tranzit la Cluj, organizeaza o
seara de filme despre economia politica a razboiului,
tehnici de propaganda si rolul mass-mediei
“democratice.”

> AfterMath: Unanswered Questions from 9/11 (35 min.)
9 persoane raspund la 11 intrebari presante despre
evenimentele ramase neexplicate de la 11 septembrie,
punand la indoiala versiunea “oficiala” a povestii. Ce
stia guvernamantul lui Bush si cand? Ce legaturi aveau
statul American si serviciile secrete cu teroristii
sau sustinatorii acestora? Exista vreun motiv ascuns,
dincolo de razboiul impotriva terorismului, pentru
prezenta armatei SUA in Asia Centrala?

> S11 Redux, Channel surfing the apocalypse (9 min.)
Pe timp de razboi, corporatiile de mass media si
reprezentantii puterii isi unesc vocile, sprijinand
obiectivul national militar. Impotriva campaniei de
propaganda a mass-mediei, S11 Redux incearca sa
intuiasca intentiile reale ale acestui razboi prin
amestecarea stirilor cu fragmente din desene Disney,
western-uri si filme clasice americane intr-un clip
video ironizant.

> The War Conspiracy (15 min.)
In 1970, Peter Dale Scott, professor la Berkeley, a
scris “Conspiratia razboiului” (The War Conspiracy), o
carte care investigheaza manipularea politicii externe
a SUA de catre CIA si companiile petroliere cu scopul
de a escala razboiul din Vietnam. CIA a intervenit in
publicarea cartii. Ea nu a aparut. Acest scurt-metraj
are in prim plan un interviu cu Scott despre
paralelele dintre razboiul impotriva terorismului si
razboiul din Vietnam.

> The Most Dangerous Game (15 min.)
Ministrul de propaganda al lui Hitler si-a dat seama
ca razboaiele nu sunt castigate pe campul de lupta, ci
in capul oamenilor. Filmul traseaza istoria
operatiunii CIA de inalta siguranta "MK-ULTRA" - de la
importarea de oameni de stiinta nazisti in SUA la
sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial la
spalarea de creier ilegala a unor pacienti din spitale
psihiatrice.

> Stealing the spin from the PR industry (4 min.)
John Stauber, fondatorul Centrului pentru Media si
Democratie (Center for Media & Democracy), si redactor
al revistei “PR Watch” vorbeste despre legatura dintre
interese corporatiste, publicitate, campanii
electorale, “PR” si manipularea opiniei publice prin
tehnici de propaganda subtile.

> Countdown (4 min.)
Fostul candidat la presedintie al verzilor (2000),
Ralph Nader, critica in mod fulgerator modul in care
media corporatista si-a incalcat promisiunea ca
“eterul apartine oamenilor” – sub forma unui clip
video cu muzica de la trupa “Beastie Boys” amestecata
cu imagini filmate la protestul din Seattle impotriva
OMC in 1999.

INDYMEDIA ROMANIA http://romania.indymedia.org
CASA TRANZIT: http://www.tranzithouse.ro
GUERRILLA NEWS NETWORK (GNN): http://www.gnn.tv

“ROMANIA LUI BASESCU APARA HEGEMONIA SUA”
OVIDIU TICHINDELEANU SI RUXANDRA COSTESCU, 17.3.2005

(Fragment. Articolul se poate citi in intregime la
http://romania.indymedia.org/ro/2005/03/716.shtml)

Pina in prezent, dintre statele est-europene, Polonia,
Ungaria, Bulgaria si Moldova au decis retragerea
trupelor din Irak, Slovacia a decis sa pastreze cele
100 trupe ale sale, iar Romania si Albania sint
singurele care au decis sa isi sporeasca efectivele
din Iraq cu 100, si respectiv cu 50 de oameni.
Inclusiv cele 40 de trupe ale regatului Tonga au fost
retrase. Pina si Italia a anuntat ca isi va retrage
trupele incepind din Septembrie 2005.

Odata marite contingentele militare de romani din
Irak, la inceputul lunii martie, Presedintele Basescu
si-a anuntat dorinta de a include doctrina “razboiului
preventiv” in strategia militara a statului roman, in
contextul in care Romania se afirma astfel ca o forta
in spatiul strategic al Marii Negre. Basescu: “Pentru
toata lumea, o politica agresiva in zona Marii Negre,
din partea celei mai mari tari din regiune este extrem
de interesanta si poate deveni importanta pentru
democratizarea zonei”.

Semnificativ de putine valuri a facut in mass-media
din Romania initiativa lui Basescu de a schimba
conceptia de securitate a Romaniei. In mod normal nu
ar fi nevoie sa reamintim faptul ca Romania este o
tara cu trecut fascist pentru a sesiza cit de
deplasata si lipsita de simt istoric e initiativa lui
Basescu de a institui ca fundament al strategiei
militare a statului roman actiunile armate
"preventive" pe teritoriul altor state. Dar ca statul
roman isi declara astazi atit disponibilitatea cit si
dorinta de a interveni cu forte armate pe teritoriul
altor tari, e doar o dovada in plus a consecventei
factorilor de conducere a Romaniei de a se remarca in
lume ca cel mai fidel slujbas al celui mai tare.
Anume: prin aceasta initiativa, facuta public in mod
"strategic" cu citeva zile inaintea vizitei
presedintelui Basescu la Washington pe 9 Martie 2005
(da, asa gindesc "expertii" de strategie), Basescu,
si, din pacate, impreuna cu el consilierul sau pe
relatii internationale Andrei Plesu, si-au afirmat
alinierea la doctrina neo-conservatoare a puterii de
la Washington DC.

In schimb, am aflat ca Bush e "prieten" cu Basescu.
Iata ce opineaza recent un alt prieten. Congresmanul
Republican de Texas Sam Johnson, intr-o discutie cu
George Bush pe 19 Februarie 2005 a declarat: “Siria e
problema. Siria e locul unde sint armele alea de
distrugere in masa, parerea mea. Stii, pot sa zbor cu
un F-15, sa pun doua bombe nucleare pe el si sa las
una peste ei. Nu va mai fi nevoie sa ne facem griji de
Siria.”
(http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A8449-2005Mar4.html)
Ulterior, Sam Johnson nu a retractat declaratiile sale
(fusesera inregistrate pe banda), dar le-a calificat
ca fiind doar o gluma, intr-o discutie prieteneasca.

Este deplorabil ca Basescu, pe care multa lume l-a
votat in speranta ca guvernul sau se va comporta
altfel decit cel precedent, mai ales la nivelul etic
si al responsabilitatii fata de populatia tarii, isi
incepe "domnia" pe de o parte cu implementarea unei
taxe unice care defavorizeaza marea majoritate a
cetatenilor si pe de alta cu trimiterea de (noi) trupe
in Irak si o sustinere oarba a politicilor globale
neo-conservatoare. Nu trebuie pierdut nici un prilej
pentru a protesta si a cere retragerea Romaniei din
Irak. Noua reforma fiscala si noua directie a
politicii externe romanesti pot fi schimbate. E
necesar in acest moment ca cei de la putere sa isi
stie actiunile si atitudinile puse sub semnul
intrebarii de un numar cit mai mare de oameni, si sa
se simta trasi la raspundere pentru alegerile lor.