Gabriel Baldovin on Sun, 11 Dec 2005 19:34:25 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Reply la articolul din "Adevarul" de sambata fata de expozitia mea

 Pe langa textul deja afisat in sala de expozitie, si pe care am sa il trimit in urmatoarele zile fac cateva precizari tehnice in plus si sa dau un link cu imaginea de baza a expozitiei:

    Expozitia are ca nucleu sexualitatea iar aceasta este motorul frumusetii. Aceasta idee este subliniata de insasi expozitia mea fiind de gasit in textul afisat in galerie. Faptul ca imaginile sunt tributare acestei teorii a frumusetii se datoreaza unui proiect artistic mai amplu pe care l-am numit arta teoretica. Datorita faptului ca expozitia sustine aceasta teorie a frumusetii piesa de rezistenta a ei consta intr-o imagine care reda o piele feminina desfasurata. O astfel de prezentare tinde sa arate in acelasi timp o agresiune pe care cunoscatorul o face obiectului cunoscut eliminandu-i misterul. Insa o astfel de agresiune o face insasi sexualitatea; barbatul care iese la "vanatoare" se comporta la fel ca insasi vanatorul care de cele mai multe ori pastreaza pielea ca trofeu. Dar aceasta ecorsare este insasi finalul vanatorii.
    Chiar sexualitatea naturala arata starea de sacrificiu unde feminitatea accepta implinirea biologica a sarcinii cu pretul pierderii frumusetii ca urmare a nasterii. Injuraturile arata in cea mai mare parte aceasta degradare biologica si morala a feminitatii prin explorare sexuala. Realizarea tehnica a acestei imagini am facut-o cu ajutorul Photoshop-ului punand cap la cap elemente din nuduri playboy in asa fel incat pielea sa para realmente desfasurata (din fata si din profil). Pentru realizarea intregului am "preluat" elemente din alte cateva nuduri, iar talpa piciorului a fost desenata de la zero. In acest fel am facut apel la modelul clasic antic de realizare a frumusetii prin asamblare a partilor frumoase.

 Insa desfasurarea pielii trebuie vazuta si in lumina corelarii imaginilor 2D cu cele 3D. Cunoscatorii programelor de gen 3D Studio Max stiu cum arata o textura care apoi se "muleaza" pe obiectul modelat, rezultatul astfel obtinut fiind obiectul care se apropie imagistic de omologul sau din realitate. Se poate vedea de asemenea, in special de 3D-isti, faptul ca o astfel de desfasurare nu a facuta in mod "corect" nefiind o dezpielitare ca atare. O astfel de realizare ar fi sacrificat naturaletea formelor feminine care, la un moment dat, nu ar mai fi putut fi recognoscibila in varianta 2D. Pentru ca o astfel de imagine sa fie o textura corecta pentru un obiect 3D ea ar fi aratat ca un patrat de culoarea pielii in care s-ar vedea un ochi, un sfarc si cate o jumatate de nas, gura sau zona pubiana. Asadar nucleul expozitiei, respectiv imaginea din linkul de mai jos, este compromisul dintre privitorul care are in minte formele frumoase si pornografice si interesul de "despartire a
 frumuse tii (pielii) in 4".
   {http://www.members.lycos.co.uk/gabald/expozitii/frumoasa-mic.jpg - http://www.members.lycos.co.uk/gabald/expozitii/frumoasa-mic.jpg}