Gabriel Baldovin on Sat, 17 Dec 2005 09:26:36 +0100 (CET)

Re: Re: [Nettime-ro] Chiar sunt atacuri impotriva bisericii?

   A spune ca sunt multe biserici nu inseamna ca vrei sa distrugi biserica. Pentru un ateu ele par prea multe, pentru un calugar prea putine.
   Cat despre intentia de distrugere cu adevarat a bisericilor, eu nu ma bag. Vrem ca religia sa fie o problema exclusiv personala si oamenii sa nu mai mearga la biserica? ok. asta e si alegerea mea.  Si cred ca asta e viitorul religiei si a spiritului. Dar asta se face cu pasi mici, natural.
   Dar acei oameni eliberati de gregarism se poate sa nu mai cumpere nici arta, sa nu mai mearga nici pe stadioane, si nici la supermarket. Asta ar fi catastrofal in acest moment. Chiar (sau cel mai mult) pentru un artist. Arta a purtat mereu in sine germenii (auto)distrugerii si anticiparii viitorului, insa trebuie facuta o distinctie intre planul ei si cel al realitatii. Nu-l iubesc pe Che Guevara.