vladimir bulat on Mon, 19 Dec 2005 10:15:25 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Atacuri impotriva bisericii

Stimata Manuela Precup!

Va raspund la intrebarea:

"Statul Roman, pe care il aparati atat de tare, habar
n-am de ce, privilegiaza clar ortodoxia..."

Cum credeti, functionarii publici trebuie sa fie solidari cu sistemul
administrativ caruia ii slujesc, si care e in slujba cetatenilor? Eu sustin
cu fermitate ca DA. Solidaritatea cu locul de munca, pentru mine cel putin,
nu este un cuvint gol. D-stra nu sunteti solidara cu universitatea care v-a
angajat si in care predati? Daca nu, e grav! Pentru orice japonez sau
neamt, ceea ce va spun aici este o axioma.

Repet: statul roman nu favorizeaza ortodoxia decit in masura in care APARA
interesele, nevoile si constiinta morala a majoritatii ortodoxe a acestui
stat. Si care platesc impozite, taxe, accize etc.etc., si au si ei dreptul
la libertatea de a merge duminica intr-o biserica. Declar public: personal
nu agreez ideea de Catedrala a Mintuirii Neamului. Dar asta nu tine de
vrerea mea, sau de a cea a unui grup restrins de cetateni. Poate ca e un
proiect epocal, simbolic, crucial? La care statul se va implica.

vladimir bulat