joanne richardson on Mon, 19 Dec 2005 19:22:54 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Atacuri impotriva bisericii

--- vladimir bulat <vbulat@k.ro> wrote:

> Solidaritatea cu locul de munca,
> pentru mine cel putin,
> nu este un cuvint gol. D-stra nu sunteti solidara cu
> universitatea care v-a
> angajat si in care predati? Daca nu, e grav! Pentru
> orice japonez sau
> neamt, ceea ce va spun aici este o axioma.

d-le bulat,

cred ca ati gresit cuvintul. solidaritatea exista
intre persoane in aceeasi situatie; este un sentiment
care leaga impreuna mai multi individuali. nu se poate
vorbi de solidaritate cu institutii birocratice care
iti exploateaza munca (universitatea, printre altele)
sau cu idei abstracte (statul, religia sau piata
libera - abstractii care din pacate au efecte prea
reale). cuvintul mai potrivit pentru astfel de
"solidaritate" ar fi sclavie. sau indoctrinare, daca
vrem unul mai blind. felicitari bisericii ortodoxe
pentru succesul cu care continua sa vinda sclavia
drept "constiinta morala," mai ales pe piata
intelectuala din romania.

cu stima,
joanne

> Repet: statul roman nu favorizeaza ortodoxia decit
> in masura in care APARA
> interesele, nevoile si constiinta morala a
> majoritatii ortodoxe a acestui
> stat.

oare cine sint dusmanii de care ne APARA statul?