vladimir bulat on Fri, 13 Jan 2006 12:06:03 +0100 (CET)

[Nettime-ro] "Romanii sunt ortodocsi autentici"

SURSA:
http://www.ziua.ro/display.php?id=191583&data=2006-01-13

Un interviu cu cardinalul Thomas Spidlik

Fragment:))))))))

In Romania exista o mare spiritualitate

Ce impresii pastrati din timpul vizitelor in Romania?

M-a impresionat mentinerea minunatei traditii a duhovnicilor. Contactul cu
o persoana cu care sa poti aborda teme spirituale este un lucru vital.

In pofida comunismului, in Romania exista o mare credinta, iar Biserica a
supravietuit. Am constatat aceste lucruri cu ocazia vizitelor mele in tara
dumneavoastra. Am spus, glumind, la Universitatea din Cluj - cand mi-au
decernat "laurea honoris causa" - ca suntem din doua parti: eu sunt un slav
devenit latin, iar romanii sunt latini deveniti orientali. Suntem din doua
lumi care trebuie sa se uneasca. Dar, lasand gluma la o parte, exista o
mare spiritualitate in Romania. Romanii sunt, dupa mine, ortodocsi
autentici. Un pericol imens rezida, insa, din faptul ca multe persoane
abandoneaza satele, vin la orase si, urbanizandu-se, se secularizeaza.
Intelectualii crestini ar trebui sa se implice pentru a crea un mediu al
spiritualitatii crestine si la orase.