Florian LIBER on Mon, 25 Sep 2006 14:03:58 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Mai multe explicatii !

Proiectul, spun ei, de anvergura francofona internationala Le Grands Parcours ? sens et culture este sustinut in Quebec de catre  primaria montrealeza si de organisme quebequeze din cimpul artelor vizuale si al poeziei contemporane.  Omagiul adus poetului lor national G. Miron (-1996) se inscrie intr-un parcurs francofon de anvergura (Québec, France, Belgique, Suisse etc.) pus in unde de reteaua nationale canadiana de TV si mai ales de reteaua mediatica TV5. Conform protocolului semnat cu promotorii am fost obligat, si am facut-o, sa dau interviu pe TV5 ? va rula in cursul anului 2006 pe TV5 International si TV5 Canada, in lumea francofona. Din pacate, Romania nu s-a inscris pe acest traseu de sensibilizare mondiala asupra poemei contemporane din culturile adiacent sau direct francophone. Nu prea avem promotori ai poetilor contemporani romani, de dimensiune mediatica internationala (printre altele participa si scriitori proveniti din cultura emergenta Haitiana). Ca provin
 din scoala « romaneasca de pictura ». ei nu stiau, au aflat in timpul interviului. Dupa nume au crezut ca sunt de origine franceza si nu germanica. Oricum juriul, desi am fost invitat oficial in urma obtinerii unui premiu local, a ales crochiul si textul meu iar nu poza din buletin.
  Propunerea de a ne ralia poezia contemporana romaneasca (ca sora armonica a picturii) la trasee comemorative internationale, puternic mediatizate in Europa si America de Nord, va fi transmisa suscursalelor USR din tara.

  addenda la mesajul trimis acum cateva zile :
  Peinture en direct/ médias interactifs en milieu urbain
  INVITATION V.I.P.

  Live  painting performance par Florian Liber, artiste plastique

    DATE :       Samedi le 23 septembre 2006

  Horaire de l?activité :  13h à 16h30
  Lieu :                Parc des Compagnons de St-Laurent ( Mont-Royal angle Cartier), Montréal (QC)

  promoteur : ODACE événements

  LE THÈME :
  « L?homme agonique, héritage de la tristesse » La vie agonique par Gaston Miron

  !NO REPLY