nadia R. on Sun, 22 Oct 2006 08:10:54 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] PRAKTIKER -nume german, bataia de joc=romaneasca

Firma germana scrisa cu kappa...restul e... comuna
Voluntari de Ilfov.

Client viitor om praktik de UE, telefonez inainte sa
intreb daca au cutare material. Sa verificam in
computer,zice. Da, avem ,va rugam sa poftiti. Ce
civilizat,nu? Strabat "Europa" vineri dupa amiaza pana
in Voluntari. In magazin misuna figuri de Voluntari in
salopetele albastre ale firmei, patinate anume ca sa
se vada ca oamenii muncesc.
Intr-un final unul se opreste din misunat si ne baga
in seama si pe noi, era si greu ca eram singurii la
raion. Zic:cutare material ,atatea bucati. Zice:nu e.
Pai de la computer mi-a zis ca e. Da, in computer
figureaza ca e, dar nu e. Pai d-ta nu ai verificat in
raft cand m-ai chemat aici? Imi pare rau, am uitat
si...nu sunt vinovat,oricine v-ar fi raspuns la fel.
Raftul e la 3m de computer...
Si noi ce ne facem? Plecati acasa, prin Europa,inapoi.
Nu plecam ! nu plecam!
Sa vina seful de raion. Striga:bai, zi-i bai lui
var'tu Silvica sa vina ca are treaba!
Vine sefu',seamana cu varu' ca doar sunt neam.
Verifica in computer, avem. Se uita pe raft:nu avem.
Ce ne facem? Plecati acasa pe unde venirati, prin
Europa.
Nu plecam! Noi de-aicea nu plecam!
Sa vina managerul!
Vine. Eeeeii...se vede ca e altceva...nu are salopeta,
ci costum civil trendy marca Europa (ca doar e la doi
pasi de Voluntari).
Ce inseamna dom'le seful, puterea de decizie. Ne
rezolva problema in 2 minute cu un singur telefon.
Marfa ne va livrata direct acasa in 3 zile.
Achitati factura acum si mergeti linistiti.
Plecam acasa, linistiti.

Peste 3 ore telefon.
 Doamna ,zice, sunt Dorel de la Praktiker, mi-a zis
sefu' sa va zic ca ne pare rau, e o greseala, nu avem
materialul comandat de dvs, nici acum si nici ....In
computer era ,dar cand s-a uitat pe raft, nu era. Ne
cerem scuze.
Pai ..cum ramane cu ..cu...cu...timpul meu si banii
mei si nervii mei si.....onoarea ...si clondirul de
mastica ...si....
Nu stiu ,doamna, nu tipati la mine...eu sunt
doar...Dorel.

De fapt, chiar asa, ce am eu cu Praktiker scris cu
kappa? ce mi-au facut ei mie? Doar au incercat sa ma
ajute, sa fie amabili,nu? Cred ca EU am o problema .
Ca si atunci cand am divortat. Mi-a zis lumea: da' ce
ti-a facut ,draga? Te-a batut, te-a invinetit, te-a
bagat in spital?
Nu ,doar ma insela si nu ma respecta.
De fapt , ce am eu cu oamenii de la Praktiker?
Nimeni nu m-a batut......

Nadia Radulescu