Bogdan Suceava on Sun, 29 Oct 2006 09:00:42 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Aurel Gheorghiu-Cogealac

--- vladimir bulat <vbulat@k.ro> wrote:

> Sincer sa fiu mie Aurel Gheorghiu Cogealac mi-a placut! Si e foarte bine ca
> acest site exista...
>[...]
>
> Prin urmare, si tipii ca Aurel Gheorghiu Cogealac, dar si cei
> "sponsorizati" au publicul lor! Si Pirosmanishvili a fost un "rebel", dar
> unul cu bataie lunga, si fara sa-si dea seama ca era. Si-au dat seama
> altii...
> Sa nu ne pripim si sa dam verdicte, ca unii is buni si altii - ba.

Draga Vladimir Bulat,

In vara lui 2004, impreuna cu colegii de la sectiunea de grafica de la Polirom am incercat mai
multe variante de coperta pentru o lucrare care mi-a aparut acolo. Ne-am uitat la o multime de
imagini. Stiam precis ce anume ne-am fi dorit sa sugereze coperta: spatiul ideilor primite de-a
gata ale lumii bucurestene, sabloanele uzitate pana la demonetizare, exagerarea si utopia, vazul
enorm si simtirea monstruoasa, toate intr-o formula cat mai stilizata. La un moment dat ni s-a
parut ca gasisem ceea ce trebuie in lucrarea unui pictor american. :) Apoi, cineva a propus o
anume imagine, dintr-o lucrare care se numea 'Demoni imblanziti'. Prima mea reactie a fost
ezitarea, ceva nu mergea, parca nu atragea. Deodata, revelatia: sigur ca da, iti spui, asa se
reprezinta fenomenul redus la esente, asta era ideea, si imediat ce intelegi iti dai seama ca
lucrarea e superba si ca nu e facila. Asa am auzit eu prima oara de Aurel Gheorghiu-Cogealac si
sunt in continuare recunoscator sansei pentru acea imagine de pe coperta cartii.
B. Suceava