info on Wed, 10 Jan 2007 07:08:27 +0100 (CET)

[Nettime-ro] "IMAGO MUNDI G+G" Dorel Gaina la HAG

Fundatia de arta HAG va invita miercuri, 17.01.2006, orele 19, la deschiderea
expozitiei:

"IMAGO MUNDI G+G"
Dorel Gaina la hag

"Memoria mea, a ta, a noastra, a voastra. Imagini care puse impreuna se
adecveaza si in acelasi timp se revolta fata de discursul conformist sau
trendi asupra parteneriatului dintre istoria mare si cea mica, dintre timp
si spatiu.
"Imago mundi G+G" devine sau se vrea, astfel a fi sau a parea, o insula -
oglinda pe care se-nghesuie fortuit sau dorit, impreuna, vechi sau noi
fotografii de dinspre si de dincolo de mine, desene facute de mine pe cand
eram copil, incat sa-mi fie egal cã desenez un Lenin, un Gheorghe
Gheorghiu-Dej, un cal, o tiganca "in dulcele stil kitsch" sau o
tractorista fruntasa, reproduceri ingaduite sau nu ale unor efigii sacre
sau profane ale culturii si orizontului de repere vizuale si/sau surogate,
imagini si obiecte din trecutul recent si din prezentul consumismului
globalizant, repere ale noilor sau vechilor mitologii.
Imago mundi G+G: nimic nu este nou si original fiindca totul a fost si
este facut dintotdeauna de altii fie ca eu unul am stiut sau nu.
Imago mundi G+G: totul este nou ºi original fiindca ofer si ma alint intru
starea de martor subiectiv si pentru mine si pentru tine si pentru
ceilalti.
Imago mundi G+G nu este imago mundi decat acum si aici caci altcandva si
altfel a fost si va fi altcum. Imago mundi G+G insa ma ajuta sa
marturisesc cum ca pentru mine totul si toate oricand si oricum este si
sunt starea si starile de a fi intru si impreuna cu aventura povestirii si
a magiei imaginii vizuale."

G+G
Oradea, Cluj, 2007

Dorel Gaina (n. 1953, Oradea) este una dintre cele mai importante figuri ale
generatiei sale. Traieste si lucreaza la Cluj.A prezentat lucrarile sale in
numeroase expozitii printre care:  2006 ? ?Ceci n?est pas une pipe?,
Europa Artium spatiul UAD Cluj; Eurodreams, Budapesta; Pictura Handmade 2,
galeria Continental, Europa Artium 2006; ?Trans Meta Terra?, Muzeul de
arta Cluj;
?Memory Box?, Nantes Franta; 2005 - Cluj versus Venetia? ,Venetia Italia;
?Ludvig 10? Negykanizsa Ungaria; 2004 ? ?Dorethea-Fleiss est vest artist?
,  Muzeul de istorie Satu Mare; ?Roz Cotidian? , Casa Tranzit Cluj; 1994 ?
?A 22-a Bienala de Arta? Sao-Paolo, Brazilia.

Expozitia poate fi vazuta la HAG  pana in 28.02.2006, miercuri-sambata,
intre orele 16-20.

persoana de contact: Marian Ivan

HAG
Maria Rosetti 53