Gabriel Baldovin on Mon, 26 Feb 2007 21:51:45 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Victorieeeee! Jean d'army e gunoi!

 Instanta a hotarat recent ca procestele verbale ale reprezentantilor armatei in sociatatea civila (Jean d'armerÿ) sunt nelegitime. Fireste ar mai fi 15 zile in care ei ar putea contesta hotararea judecatoreasca. Dar cum nu au avut bunul simt si onoarea de a se prezenta la niciuna dintre cele 2 infatisari ma indoiesc ca ar face-o acum.

 Nu am incredere in justitia romana. Insa atunci cand ea da aviz favorabil unei persoane particulare in defavoarea unei institutii fara ca la mijloc sa fie vreo suma de bani sau alte interese economice (care sa lase loc la interpretarea posibilei mituiri a judecatorului) ci doar incapatanarea de a sustine niste idei atunci e clar ca situatia a fost judecata corect. In fond cele 2 procese verbale nu faceau decat sa interpreteze tendentios legea. Unul sustinea ca as fi incalcat legea 61/1991 art. 2, paragraful 28 care spune :"tulburarea, fara drept, a linistii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigate sau larma; "
 Cela lalt se baza pe art. 26 lit. g din Legea 60./1991 si spune : “organizarea sau participarea la contramanifestatii desfasurate în acelasi timp si în acelasi loc cu adunarile publice declarate, indiferent de modul lor de exprimare” . Ori daca eu am fost singur acolo a spune ca ceea ce am facut eu este o contramanifestatie inseamna o extindere abuziva a conceptului de "manifestatie". Practic oricine isi exprima o parere poate fi condamnat pentru "contramanifestatie". Ceea ce este absurd.
 Se pare ca in Romania autoritatile se pricep foarte bine sa traga legea de par. In fond marii oameni ai acestei tari de genul G. Becali, fratii Camataru, Vantu si altii au stiut sa forteze legea pentru a se suprapune peste interesele lor personale si anticomunitare. Institutii ca Politia si Jandarmeria se pare ca au mare experienta in a interpreta astfel legea pentru ca fara asistenta lor parinteasca astfel de personaje nu puteau sa apara. Pentru a face pe jean d'rmÿ sa se simta bine si sa isi indeplineasca profesiunea lor de credinta, aceea de intimidare, baietii au facut acelasi lucru si in cazul meu. Atunci cand cazul meu a ajuns pe paginile unor publicatii de gen Revista 22 si Allgemeine Deutsche Zeitung baietii au facut pe fetele mari. Politica lui "bai pun civilii pe tine si te desfigureaza..." a fost inlocuita cu "Stimate domnule Baldovin..". Iata cum blestemata realitate sociala a formelor fara fond isi mai face odata de cap in Romania. Demonstram "calitati" de
 oameni civilizati abia atunci cand ne ajunge cutitul la os. "Sa fii destept 5 minute" e o vorba prin armata si prin zona birocratiei. Suntem civilizati 5 minute iar restul suntem noi insine cu apucaturile de crescatori de animale. Dar ma intreb: pentru faptul ca esti bou o viata intreaga si nu doar 5 minute destept nu se poate da o mustrare, ceva? O demisie sau demitere eu zic ca ar fi de bun augur. Cei care s-au dovedit a fi incapabili de a intelege spiritul legii si al constitutiei nu ar trebui sa plateasca?

 Din pacate Romania este o ta ra si 2 lumi, una a civilizatiei impusa artificial aproape cu forta, pentru a ridica imaginea tarii si o lume de undergound social (nu cultural) care traieste in evul mediu. Acestia sunt sclavii unui sistem de sorginte feudala iar eu il cunosc foarte bine. Drepturile omului, libertate de expresie si alte valori ale secolului 21 nu exista decat pe hartie, un moft. Un astfel de destept 5 minute imi raspundea cinic cand ii reprosam modulk in care se comporta incompatibil cu cel al tarilor civilizate: "Aici suntem in Romania...". O spunea cu o anumita mandrie a inapoierii intr-o perspectiva sociala lipsita de orizont si nostalgie invidioasa relativ la schimbarile societatii romanesti.

 Ma intreb cat vor mai fi tolerate comportamentele de stapan de sclavi pe care politia, jandarmeria si alte institutii le au fata de cetateanul simplu? Cine oare le va explica si le va baga in cap cu palnia faptul ca omul de rand este scopul, stapanul si nu sluga. Conceptia statului ermetic, cu institutii ermetice inatacabil e si neraspunzatoare in fata nimanui este una descinsa direct de la acestia. Practic cazul meu cu tragerea de par a legilor doar pentru a-ti satisface poftele totalitariste arata ca "autoritatile" pot inventa orice oricand pentru a te pune la punct. Daca esti doar 5 minute destept fireste ca bagi capul in pamant speriat de grandomania functionarilor publici care te pot calca pe cap. In aceasta lume functioneaza doar mentalitatea de sluga si cea a capului plecat. Cum se poate face reforma cu astfel de mentalitati care trag civilizatia in jos? Ei sunt bariera dintre cele doua lumi care fac un clivaj al civilizatiilor in societatea romaneasca. Tara este sufo
 cata de oameni 5 minute destepti care promoveaza in mod autodistructiv acelasi model incompatibil cu valorile democratiei.

 De aceea sustin eu o lustratie radicala in toate domeniile vietii publice. Cei care au platit examenele si care au corupt factorii de decizie pentru a accede in functii cheie trebuie "reeducati" pe la scolile din Occident. La fel  cum muncitorii se reinventeaza la culesul de capsuni (si care tin in spate bugetul tarii prin banii pe care ii trimi acasa) si marii rectori de Universitati, judecatori, sefi de institutii impreuna cu subalternii trebuie trimisi la rescolire si reexaminare. Poate ca unii dintre acestia au nevoie chiar de cure pe la culesul de capsuni in felul acesta ar contribui cu ceva la ridicarea acestei tari si nu la obturarea mecanismelor sale de functionare normala.

 Trist este ca totusi din cateva mii de vizitatori ai petitiei mele (http://www.petitiononline.com/gabi/petition.html) totusi abia 150 de oameni au semnat-o. Indiferent de acordul sau dezacordul cu actiunea mea totusi exercitiul democratiei se dovedeste a fi prea greu pentru multi dintre romani. Daca nici macar dreptul la libera exprimare nu suntem in masura sa il acceptam la celalalt ma indoiesc ca putem face fata la examene mai complicate ale emanciparii acestei tari.

 Dedic aceasta victorie memoriei vecinului meu si la propriu si la figura t Marcel Tundrea care a trecut recent in nefiinta epuizat de hartuirile permanente ale autoritatilor asupra intentiei sale de a cere despagubiri pentru nedreptatea de fi aruncat la inchisoare pentru o crima ce nu a comis-o.