Alin Cristea on Mon, 6 Aug 2007 15:06:56 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Concurs Thymos 32

Concurs Thymos 32

  www.thymos.ro

  Premiu:

  Bob Dylan, Cronica vietii mele, vol. 1, Editura ALLFA, Bucuresti, 2007

  Pe rind, o carte de dezvaluiri si un volum poetic, o declaratie pasionala si o experienta sapientiala, Cronica vietii mele reprezinta o fereastra deschisa in chip fascinant spre gindurile lui Dylan si psre tot ceea ce l-a influentat. Vocea lui Dylan este una tipic americana, expresie a unui spirit generos, angajat, plin de imaginatie, atent la ritmuri. Folosindu-si darul neasemuit de povestitor si expresivitatea rafinata care sint trasaturi distinctive ale muzicii sale, Bob Dylan transforma intiiul volum din Cronica vietii mele intr-o reflectie acida asupra vietii, a oamenilor si a locurilor care au contribuit la formarea lui ca om si artist.

  Bob Dylan ocupa locul al doilea, dupa The Beatles, in topul "Nemuritorii: cei mai mari 100 de artisti ai tuturor timpurilor", publicat de revista "Rolling Stone" in 2004.

Dupa ce a ajuns la New York in 1961 si a semnat contractul cu Columbia Records, a ajuns sa sustina si 200 de concerte pe an.

Bob Dylan a fost nominalizat de citeva ori la Premiul Nobel pentru literatura.