nadia R. on Thu, 28 Feb 2008 13:08:04 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] Galeria Noua - incheierea unei etape

Da ,dle Dragu ,aveti dreptate ca exista MNAC,este
perfect...daca nu ar fi atat de bine pazit CONTRA
VIZITATORILOR.
Nu ma refer la faptul ca cineva i-ar lua la goana pe
potentialii amatori de arta contemporana, dar
amplasarea muzeului ,departe de ..orice, cu parcare la
kilometri distanta, descurajeaza si pe cel mai insetat
de cultura bucurestean.
O galerie in buricul targului ,cu vitrine
transparente, facea mult mai mult ,macar ca trece omul
si isi arunca o privire, se stramba poate ,DAR incet
incet se obisnuieste cu noul ,incepe sa-si faca loc in
subconstentul lui ,sa devina o parte a normalitatii
lui. Abia pe urma poate sa o si guste cu adevarat.
Nu poti educa un public al carui gust s-a oprit la
secolul alXIXlea cu lectii si propaganda.
El trebuie sa experimenteze noul fara a fi agresat.Dar
artistii trebuie sa lupte sa-si castige public,nu sa
mergem dupa principiul :"Cui nu-i place sa nu se
uite,eu creez doar pentru o elita si pentru familia
mea,de restul nu ma intereseaza ,treaba lor."
Eu cand am sugerat sa iasa artistii in strada ,nu m-am
referit sa iesim la manifestatie cu pancarte de
genul:"Jos ministerul inculturii" sau asa ceva .

Eu am pledat pentru a iesi in strada ,in spatii
neconventionale, in public cu arta lor.
A se vedea Gorzo.Omul asta face mai mult pentru arta
contemporana decat 10 firme de PR,sau are o echipa de
PR excelenta.
La fel cum sunt promovate pe piata toate nonvalorile
,toate ineptiile ,la fel trebuie promovate si valorile
,pentru ca metoda tine ,e eficienta.
Nu sunt contra muzeelor, a muzeelor vii,dar artele
vizuale ar trebui sa fie peste tot unde exista "ochi".

Puteti sa-mi estimati cam cati vizitatori are MNACul
zilnic? ca sa ne facem o idee despre "audienta" artei
contemporane.

Foarte interesata ,
Nadia Radulescu