Rarita Szakats/AltArt on Sun, 9 Nov 2008 15:55:06 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] o asociatie neguvernamentala pt sustinerea artei contemporane romanesti(!?)

	  BODY { font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:12px; }
Draga nadiRa,

	Cand vorbesc de consum de resurse si timp nu ma refer la infiintarea
in sensul juridic, asta e o procedura destul de usor de urmat. Dar
gandeste-te la cate dezbateri ar fi necesare doar ca sa agreezi
asupra statutului unei organizatii care sa reprezinte interesele unui
sector. Si sincer, ma tem tare de orice intentie de a investi intr-o
singura entitate pretentia reprezentativitatii. Uite-te la ce insemna
uniunile de creatie azi...si ele au fost create ca sa reprezinte
artistii si operatorii dintr-un domeniu cultural sau altul. Iar
experienta mea de 11 ani de lucru in sectorul neguvernamental din
Romania  e plina de experinte negative cand e vorba de formalizat
retele.

	Sa pun problema diferit, care sunt ratiunile pt care crezi ca e
nevoie de o asociatie/consortiu/uniune cu statut juridic? Un ONG e un
instrument, pt ce e nevoie de acest instrument. Munca de advocacy se
face de catre un grup de oameni (care fie au in spate un ONG, fie
sunt artisti independenti). Fundraising in numele sectorului cred ca
e o alta tema foarte complicata. (incearca sa iti imaginezi cum vei
renunta tu sa soliciti suportrilor organizatiei tale sa directioneze
2% asociatiei umbrela, si nu ONGului tau, prin care activitatea ta
artistica se desfasoara; firmele mari care acorda bani au propriile
departamente sau chiar fundatii pentru acest tip de activitate, ele
nu vor pune toate banutii intr-o unica organizatie...si nici nu ne
dorim asta.)

	Argumentul meu este acela ca avem sanse daca actionam bottom up,
onest si modest, dar bine motivati si articulati, fara pretentia de
centralizare si reprezentativitate absoluta. Si mentinand si
recunoscand legitimitatea actiunilor individuale, nu diluand-o
intr-un nou organism. E nevoie de un corp intermediar, care sa poata
sa traduca nevoile sectorului cultural intr-un limbaj pe care
guvernantii si companiile il inteleg, insa el poate fi pur si simplu
un grup de lucru informal, dar bine organizat si eficient.

	Rarita
 Rarita Szakats
 Fundatia AltArt
 Str. Alex. Vlahuta 59-61, ap 5
 400310 Cluj
 Romania
 tel. +40723263072
 tel/fax +40 264 598534
 On Sun 09/11/08 1:36 PM , "nadia R." nadira2409@yahoo.com sent:
  Draga Rarita,
 Eu sustin avantajele unei organizatii formale,altii au alte solutii
poate mai bune si subscriu ideii organizarii unei dezbateri fatza in
fatza.
 Temerilor tale-deplin justificate-ca problemele organizatorice vor
consuma timp si resurse, le opun experienta proprie: infiintarea e
fioarte simpla pt asociatii (cf ordonantei 26 trebuie 3 membri
fondatori ,un sediu social (ce poate fi acasa la unul dintre ei) si o
suma de 500 lei), apoi chiar nu e nevoie de sedii de lucru cu costuri
de intretinere,eu cu  asociatia mea (de 100 membri) de ex lucram pe
net ,ne intalnim in locuri publice si facem treaba foarte buna.
 nadiRa