radulescu denise on Tue, 12 May 2009 15:26:54 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] âProiectul Modern sau Etica Corpului Transparentâ - prelegere de Alexandru Balasescu, 15 mai, CNDB

âProiectul Modern sau Etica Corpului Transparentâ - prelegere sustinuta de
Alexandru Balasescu
Mediateca, ora 18.30

Sesiune de intrebari si dialog cu spectactorii dupa prelegere.

Alexandru Balasescu este
specializat in antropologia modei. A obtinut un doctorat in antropologie la
Universitatea din California si un masterat in etnologie la Universitatea din
Lyon.A predat in California, la Paris si in Bahrain. A castigat peste 10 burse
internationale si a primit premiul Centrului German pentru Studii Europene,
precum si Premiul pentru Stiinte Sociale al Universitatii Irvine din
California.Alexandr u Balasescu a predat la SNSPA si la UNAF in Bucuresti. A
fost consilier de imagine in alegerile europarlamentare din toamna lui 2007 si
scrie la mai multe reviste din Bucuresti.In 2008 a lansat cartea "Paris
Elegant, Teheran Incitant. Corpuri Estetice, Subiecte Politice".

Prelegerea este urmata de la ora 20.00, Sala Ronda, de spectacolul :
 Ceea ce am convenit noi a fi hazard
(The way things might go) Â
Concept: Ion Dumitrescu
Co-productie: Centrul National al Dansului â Bucuresti si Centre National de la
Danse - Paris (Pantin)

âIdeile de la care am pornit in acest proiect sint
recurente in ultimii ani si au stat la originea ultimelor mele piese; preocupari
si intrebari ce graviteaza in jurul problemei identitatii. Cum te recunosti in
produsul artistic? Care este aportul unic al individului si cit de ambiguu
poate fi procesul creatie pe care-l parcurgem? M-am gindit la controlul precar
pe care il ai asupra deciziilor si asupra sensului prevazut a fi comunicat, la
multitudinea de influente si contexte care se succed rapid si au impact imediat
sau in timp asupra âgustuluiâ estetic, ideilor sau conceptelor pe care le aduci
in spatiul scenic. Astfel am inceput sa reflectez la functia coregrafului intr-un
spatiu de reprezentare, la posibilitatea de observa identitatea coregrafului,
producatorului de spectacol, intr-un context performativ. Am inceput un exercitiu
de a fi autor/coregraf. Creator care se dizolva in context, care nu se plaseaza
in centrul identitar. Pentru acest proiect am decis, ca modalitate de a
âconstrui/repetaâ piesa, sa invit un numar de prieteni sau apropiati cu care,
pe rind, sa impart spatiul de repetitie (reprezentare) alocat mie de Centrul
National al Dansului din Bucuresti. Initial configurat de mine, fiecare invitat
putea adauga, modifica sau ignora aranjamentul si conventiile spatiului propus
de mine. La fel, putea sa recurga la orice conventii ce i s-ar fi parut
potrivite si sa petreaca atit timp cit ar simti necesar. Am discutat despre
viziunea sau atitudinea fiecaruia fata de spatiul scenic, de abordarile
posibile sau poate pentru unii imposibile a continutului acestui loc. Am arhivat
in diferite feluri fiecare intilnire si ulterior am parcurs la rindul meu
materialele obtinute. Dupa o perioada de timp am realizat ca mai important decit
colectarea de material pentru un spectacol (asa cum consideram eu) pe casete
mini dv sau audio, sau mai relevant decit construirea unei arhive, a devenit
experienta mea in aceste intilniri. Ceva nu putea fi comunicat
prin intermediul acestor inregistrari. Un gen de responabilitate impartita
difuz intre mine si invitat asupra a ceea ce se intimpla pe scena.â Ion Dumitrescu

Ion Dumitrescu s-a nascut in 1977, la Bucuresti. A studiat dansul in
cadrul Liceului de Coregrafie âFloria Capsaliâ si apoi a absolvit Universitatea
Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica Bucuresti, sectia Coregrafie. A
participat la importante programe de rezidenta si stagii de pregatire: rezidenta
âTerrains Fertilesâ, âMovements on the Edgeâ, ateliere de dans contemporan
conduse de JÃrÃme Bel, JoÃo Fiadeiro, Donna Uchizono, Oleg Soulimenko, RoseAnn
Spradlin, Mark Tompkins. A fost rezident la Tanzquartier Viena si participant in
programul âDialogueâ, SpringDance Utrecht. A fost solist al
Operei Nationale din Bucuresti si angajat al Operei din Paris . Este
implicat in diferite proiecte muzicale.

Pretul unui bilet pentru acest spectacol este de 10 lei (7
lei cu reducere pentru studenti, elevi, pensionari). Biletele se pot
achizitiona de la sediul CNDB inainte de inceperea spectacolului.
Rezervari se pot face la adresa rezervari@cndb. ro fiind
valabile doar dupa confirmarea scrisa din partea organizatorilor. Nu se pot
face rezervari prin e-mail in ziua reprezentatiilor.

Va asteptam!
Parteneri media: 24 Fun, liternet, suplimentul de cultura, feeder.ro,
hotnews, port.ro, memories box
Centrul National al Dansului â Bucuresti
TNB, B-dul Nicolae Balcescu 2, etaj
3/4 (acces spre Laptaria Enache)
tel: + 40 (21) 312 80 09
e-mail: office@cndb. ro