Ella Veres on Wed, 30 Mar 2011 06:35:03 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] eveniment cultural new york city, cauta colaboratori in romania

COMUNICAT DE PRESA

ellaveres@gmail.com â 917 620 9782 â P.O. Box 180 New York, NY 10108
skype: ella.veres â www.ellaveres.com

Stimate Domnule/Doamna X:

V-as fi recunoscatoare daca ati anunta evenimentul nostru cititorilor/ascultatorilor/membrilor organizatiei dumneavoastra.

Va invitam sa luati parte la primul spectacol din seria de evenimente literare, Vieti remarcabile romanesti.

In data de 15 aprilie, 2011 la ora 6:30 pm vom prezenta pentru prima oara publicului new yorkez

O trecut si asta
Povestea cutremuratoare a veteranului de razboi Teodor Bodea
bazat pe un interviu recreat de Ella Veres

la Ana Cristea Gallery in Chelsea
521 West 26th Street intre 10&11 Aves. [E, C trains la statia 23rd St.]
Eveniment de adunare de fonduri
$10 donatie minima
Vom avea mincare traditionala romaneasca cu vinzare.

Pentru a asculta un fragment audio va rugam vizitati
http://soundcloud.com/ellaveres/and-it-came-to-pass

Pentru a cumpara in avans cartea in engleza ori/si discul la $15, va rugam scrieti la ella@ellaveres.com

Cuvint din partea autoarei:

In primavara anului 2009, in timpul unei calatori de lucru in Transilvania, locul de unde ma trag, am intervievat oameni obisnuiti despre povestea vieti lor. Unul dintre ei a fost domnul Teodor Bodea. L-am gasit in timpul unei sederi scurte in SÃnmihaiul AlmaÅului. Dinsul era cunoscut pentru faptul ca ii placea sa vorbeasca despre cum a trecut prin razboiul al doilea. Ne-am intilnit de citeva ori, atit in anul acela cit si in vara lui 2010, si intr-adevar, domnul Bodea putea sa povesteasca pina am cazut lati.
Darul sau ales de a povesti odisea sa razboinica care l-a dus de-a curmezisul Europei, amintirile lui puternice despre ce i s-a intimplat, dar si ce simtea atunci, desi au trecut peste 60 de ani, m-au miscat si mi-au ramas in inima. De necrezut cum supravietuind oroarea razboiului, traind inconjurat de moarte, nu l-a amutit, ci dimpotriva isi povesteste viata cu intelepciune si umor. Loialitatea sa fata de locul de nastere, recunostinta pentru oameni generosi care l-au ajutat de-a lungul vietii sale par sa fie neistovite.
Impartasesc vorbele dinsului pentru ca au devenit o inspiratie pentru mine, si sper ca va fi si pentru altii. In vremurile acestea de coruptie generala, cinice si tradatoare/neloaiale, demnitatea sa, cinstea, harnicia trudnica si responsabilitatea ce o arata familiei sale, mi-au dat putere si credinta in oameni pamintului de unde ma trag.
Dupa ce textul va fi prezentat pentru prima data in engleza de Lennart Vretholm la Ana Cristea Gallery, Chelsea, New York City, pe Aprilie 15, 6:30 p.m. il vom avea si in Romania in diferite localitati in luna iunie, 2011. In timpul redactari versiuni engleza am facut o inregistrare de laborator in limba engleza si o carticica pe care le punem la vinzare pentru creare de fonduri. Avem in plan o serie de lecturi publice in Romania, tot asa documetate prin o carticica si un CD in romana.
Dupa aceea am dori sa publicam textul in o editie bilingva.
Pe termen lung am dori sa avem un spectacol teatral atit in engleza aici in SUA cit si unul in limba romana in Romania. Si pe termen si mai lung, cred ca ar fi un material foarte bun pentru un film.
Va rugam sa ne acordati sprijinul ca sa putem finalize acest proiect. Pina acum am lucrat pe baza de voluntariat, dar ca sa putem indeplini planurile noastre la un nivel mai inalt, avem nevoie de ajutor.

Ella Veres e o scriitoare de origine romana locuind in present la New York, SUA, dar in viitorul apropiat stabilindu-se si in Romania. In decursul munci sale a calatorit de nenumarate ori in Romania si a adunat un material bogat bazat pe interviuri. Unele interviuri au fost fructificate prin punere in scena atit in Cluj-Napoca prin Universitatea BabeÅ-Bolyai, Catedra de Film si Teatru, cit si in New York prin diferitele teatre cu care lucreaza.
Conduce propria sa companie, Transylvanian ArtVentures.
www.ellaveres.com

Lennart Vretholm, actor, musician si compozitor, interpreteaza lunar roluri in piese inedite la diferite biblioteci din Brooklyn. Face parte din viata teatrala inca din tumultoasa vreme a anilor saizeci.
Adeseori citeste poeme si acompaniaza muzical la librarii din Brooklyn. A jucat in piesele lui Shaw, Wilde, si Barrie cu A Company of Players in Manhattan la Cornelia Street CafÃ, St. Clementâs si la St. Peterâs la Citicorp. Pe YouTube, il puteti vedea intruchipind Lee Iacoca, fost Chrysler CEO, predicind despre guvernare nationala.

Pentru informatii mai amanuntite:
ellaveres@gmail.com â 917 620 9782 â P.O. Box 180 New York, NY 10108
skype: ella.veres â www.ellaveres.com

Ella Veres