Sandro Damian on Tue, 21 Jun 2011 18:06:34 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] "Chiar daca nimeni nu te vrea, eu te voi iubi mereu" - expozitie despre simbolistica targurilor de vechituri

*"Chiar daca nimeni nu te vrea, eu te voi iubi mereu" - expozitie despre
simbolistica *

*targurilor de vechituri*

*Sambata, 25 iunie, ora 19.00, in Mica Galerie a Institutului Roman de
Cultura si Cercetare Umanistica de la Venetia *va avea loc vernisajul
expozitiei „Chiar daca nimeni nu te vrea, eu te voi iubi mereu”.* *

Proiectul s-a numarat printre castigatorii concursului “Fostering Artistic
Practices”, organizat de  Institutul Roman de Cultura si Cercetare
Umanistica de la Venetia pentru proiectele din 2011 in domeniul artelor
vizuale din 2011.

Titlul incitant al expozitiei reflecta o tema extrem de interesanta. Astfel,
proiectul cerceteaza zona fotografiei si cuprinde trei elemente: o arhiva de
negative fotografice, documentarea fotografica a targului de vechituri
realizata de catre fotografii *Alexandru Dan* si *Bogdan Gradinaru *precum
si documentarea audio a targului de vechituri. Curatorul proiectului
este *Xandra
Popescu*.

“Din pasiunea pentru tehnologia invechita – precizeaza autorii - am inceput
sa colectionam negative fotografice din targuri de vechituri din Romania.
 La aceasta colectie de imagini au inceput sa contribuie prieteni si
cunostinte. Colectionate de-a lungul a trei ani, acestea formeaza o arhiva
de peste 4 000 de imagini care dateaza din 1920 pana in prezent. Majoritatea
filmelor din aceasta colectie au fost gasite in camere compacte ieftine.

Colectionarea negativelor difera de colectionarea fotografiei anonime in
format fizic. Cel mai adesea imaginile gasite pe negative nu au vocatie de
album de familie. Majoritatea negativelor contin experimente de regie
fotografica sau momente foarte intime. Situatia acestor negative, uitate sau
neglijate este reprezentativa pentru targul de vechituri ca loc de intalnire
intre un surplus modest si nevoi reale.

Targul de vechituri a devenit un subiect important in practica noastra ca
simbol al unei economii a insignifiantului. Ne-am asumat rolul de cautatori
de nimicuri, tratand imaginile si lucrurile gasite cu maxima apreciere. Dupa
faza de acumulare a urmat procesul de indexare cu tot ce implica aceasta:
datare, developare, sortare si reparare. Cream si recream taxonomii in
functie de continutul si estetica imaginilor. Ne puneam intrebari in
legatura cu autorii fotografiilor si circumstantele prin care camerele si
negativele lor ajunsesera in piata. «Chiar daca nimeni nu te vrea, eu te voi
iubi mereu» este rezultatul acestor procese.”

Proiectul beneficiaza de sprijinul financiar al Institutului Cultural Roman.

Expozitia din Mica Galerie a Institutului Roman de Cultura si Cercetare
Umanistica de la Venetia este deschisa publicului pana pe 14 iulie 2011, de
marti pana duminica, in intervalul orar 10.00 – 12.00 si 16.00- 19.00.

Pentru mai multe informatii:

Cristian Alexandru Damian

Vicecomisar al Romaniei la Bienala de la Venetia

coordonator arte vizuale

*sandrodamian@gmail.com*

*alexandru.damian**@icr.ro*

+39 320 267 01 79 <%2B39%20320%20267%2001%2079>