Hart gallery on Mon, 21 May 2012 13:57:38 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] invitatie, Vineri, 25 Mai, ora 19 / Leon MiÅosniky - ÅedinÅa continua... eveniment in cadrul NAG#6

Leon MiÅosniky

âÅedinÅa continuÄââ

Vineri, 25 mai|19h00

Evenimentul va avea loc la sediul galeriei din strada C.A. Rosetti, nr 25, et.5

âLeon MiÅosniky are prima expoziÅie personalÄ. Nu a avut nicio expoziÅie Ãn timpul vieÅii. A fost un retras, arta sa era inutilizabilÄ de sistemul comunist Åi n-a fost preluatÄ la timp de sistemul post-comunist. E un demers artistic terapeutic care a fost fÄcut dincolo de considerente de poziÅionare de carierÄ artisticÄ.â (Dan Popescu)

â Dumnezeu    -  Pune-l sÄ ÃnveÅe sÄ exerseze ca sÄ se facÄ violonist concomitent cu serviciul.

Dracu  - S-a obiÅnuit Åi cu asta.

Dumnezeu  - FÄ-l sÄ vrea Ãn acelaÈi timp sÄ devinÄ pictor, desenator, sÄ munceascÄ pentru asta zi Åi noapte.

Dracu   - Sa comis. Face faÅÄ!

Dumnezeu  - Trimite-l Åi la un curs seral, sÄ se culce la 12 noaptea , sÄ se scoale la  5.30 dimineaÅa. SÄ nu aibÄ parte nici de tihnÄ Åi nici de odihnÄ. DÄ-l pe mÃna lui Leonte sÄ scoatÄ Åi untul din el Åi nici sÄ mu-l hrÄneÅti prea mult.

Dracu  - Doamne, vÄd cÄ rezistÄ!

Dumnezeu  - Trimite-l la muncÄ obligatorie iarna cu ÃncÄlÅÄminte ruptÄ, vara desculÅ. Iarna sÄ se spele cu un castron cu crustÄ de gheaÅÄ. SÄ doarmÄ pe scÃnduri cu crustÄ de gheaÅÄ. SÄ doarmÄ pe scÃnduri Ãntr-o baracÄ neÃncÄlzitÄ. Umple-l de pÄduchi. Pune-l sÄ care fiare, sÄ cureÅe closete. FlÄmÃnzeÅte-l.

Dracu - Am fÄcut ce mi-ai spus. UmblÄ desculÅ, I s-au ÃngroÅat tÄlpile. FurÄ cartofii din garÄ. S-a ÃngrÄÅat cu un kilogram.

Dumnezeu - FÄ-l directorul unei Ãntreprinderi dar salariul sÄ-l aibÄ tot ca pÃnÄ acum. SÄ munceascÄ 14-18 ore pe zi Åi uneori chiar 24 de ore.

Dracu  - O face cu drag.

Dumnezeu  - Pune-l sÄ Åi ÃnveÅe Ãn acelaÅi timp, desparte-l pentru vreo cÃÅiva ani de soÅie, sÄ dea examene peste examene. SÄ obÅinÄ o diplomÄ cu distincÅie Åi apoi dupÄ cÃÅiva ani sÄ n-o mai recunoascÄ. SÄ o ia din nou de la Ãnceput, sÄ mai dea vreo 20 de examene Åi bacalaureatul. SÄ lucreze vreo 7 ani numai de noapte. Ziua sÄ nu-l laÅi sÄ doarmÄ.

Dracu - A fÄcut toate acestea, Doamne, Åi tot rezistÄ. Ãl cam ajutÄ soÅia.

Dumnezeu  - PÄi, dacÄ lucrurile stau aÅa, atunci, scoate-i ochii! Dar nu aÅa dintr-o datÄ Åi nu de tot. ÃntÃi sÄ nu mai poatÄ vedea pentru munca pe care o are. SÄ-i slÄbeÅti vederea. Ochelarii sÄ nu-i mai foloseascÄ la nimic. Apoi, sÄ umble la 7 medici neurologi Åi oftalmologi Åi sÄ nu-i afle leacul. ÃmbolnÄveÅte-l de nervi, de astenie, de plÃns facil. Åi de abia la urmÄ, scoate-i doar un ochi, dar nu de tot, numai cristalinul, Åi apoi celÄlalt â tot aÅa. SÄ nu mai vadÄ decÃt prin niÅte lentile groase de 12 sau 14 dioptrii.

Dracu - Doamne, omul tÄu. Tot nu se astÃmpÄrÄ, chiar aÅa cum este, s-a apucat de sculpturÄ Åi de graficÄ Åi vÄd cÄ nu are nici pe dracu. Åi acum ce sÄ-I mai fac?

Dumnezeu - Ia mai dÄ-l Ãn pisici, cÄ Ästa e Ãn stare, pÃnÄ la urmÄ, sÄ mai scrie Åi un roman. Åi, cine Åtie, poate ne ÃncondeiazÄ. Mi-am luat mÃna de pe el! Ästa-i omul dracului! Åi-l dau Åie! Ia-l!

Dracu (vorbind aparte)

     Dar ce-s nebun!

     Mai bine-l las Ãn plata Domnului!

Åi aÅa s-a fÄcut c-am fost pÄrÄsit de toÅi. Nici dracu nu s-a mai interesat de mine. Dar poÅi sÄ Åtii ce va fi pÃnÄ la urmÄ!

ÅedinÅa continuÄ.â (Leon MiÅosniky â fragment din memorii)

HâART GALLERY
Str. C.A. Rosetti, nr. 25, et 5, Bucharest, Romaniat. +40 021 310 83 39

m. +40722248744

www.hartgallery.ro <http://www.hartgallery.ro/>

http://psihopompex.blogspot.com <http://psihopompex.blogspot.com/>