Zeljko Blace on Fri, 30 May 2003 12:08:26 +0200 (CEST)

Re: [nettime-see] n5m4 Dubrovnik

Evo kako ja nemam vremena napisati pravi report jos uvijek ...
komentiram kratko ovaj subjektivni iskaz i pogled Ognjena
u nadi da njegovu pohvalnu agilnost zapaze i drugi te takodjer komentiraju

On Fri, 30 May 2003, Ognjen Strpic wrote:

> evo nekoliko misli o netom održanom "privremenom medijskom laboratoriju"
> taktičkih medija u Dubrovniku. nije mi namjera davati službeni, iscrpni
> ili novinarski prikaz (uostalom, kao jedan od sudionika za to vjerojatno
> i nisam pogodna osoba), ali eto volio bih podijeliti par zapažanja s
> listom.

pametno, agilno, ali i neprecizno kaze Ognjen...
jer naziv je "Privremeni medijski laboratoriji Dubrovnik" ... takti.ki
mediji su jedna od tema, dakle ne iskljuciva i jedina (pogledaj druge
TMLe koji su toj temi dali prostor od jednog jedinog workshopa do cijelog
skupa/konferencije)...

> taktički mediji na n5m4du bili su zapravo rijedak gost: direktno
> relevantnu prezentaciju iznio je Maple Rasza (Boston, Zagreb), koji je
> prikazao i komentirao dokumentarne video materijale s recentnih akcija
> (Ljubljana i Zagreb protiv ulaska u EU), filmove nastale korištenjem
> open source video arhive talijanske Indymedije s protesta u Genovi
> (veoma kvalitetnog i ogromnog izvora, koji će po svoj prilici postati
> topički za cijeli podžanr) i druge. po mom mišljenju, ovaj tip sadržaja
> trebao je prevladavati.

i po mom ... video workshop sa DIY momentom je otpao 2 tjedna prije
a streaming tek u Dubrovniku nakon sto se wireless pokazao prenepouzdan za
prakticnu uporabu.

> taktičkomedijskim treba smatrati i projekt Daniela Fischera (Weimar),
> koji je razvio sustav manipulacije videa u realnom vremenu, kojim
> istražuje video-nadzor i njegove informacijske mogućnosti praćenja.
> projekt je posve primjenjiv u industriji video-nadzora jer omogućuje da
> se u masi prate pojedinci, detektira se "sumnjivo" (atipično) kretanje
> itd., ali autorovo odbijanje suradnje sa "surveillance providerima" i
> ludička estetika obrađenog materijala, daju projektu taktički i
> artistički smisao.

slazem se ... mislim da je to bio jedan od najboljih djelova i nazalost
software je jos uvijek u preranoj fazoii da bi imali nesto vise od demoa
instalacije (ali ce nesto vise biti na Visu...nadam se ako Daniel potvrdi
da je beta verzija sazrrila za siru uporabu)

> no, sve je to zapravo imalo sporednu ulogu. glavna radnja konferencije
> bila je bavljenje NGO-a svojom djelatnošću i svojim položajem kao

Ovo ne stoji  jer je jednako vremena provedeno sa
Marcell/Blace/Razsa/Strpic pricama kao i sa prezentacijama NGOa

> sektora u lokalnom (otoci, manja mjesta..) i globalnom (na razini UN-a)
> kontekstu. s jedne strane, tu se moglo čuti posve bizarnih stvari: npr.
> kako sagraditi mrežu cyber-caffea na otocima, koji se od komercijalnih
> razlikuju po tome što se u prostoru ne puši i ne pije alkohol (i valjda
> ne psuje), i naravno po tome što cash ne curi samo od naplate korištenja
> nego i od donatora.

Dosta pretjerujes CIMA mreza ima ambicija raditi slicne prostore poput
mame u kojim se doista ne pije (dijelomicno i ne pusi)... o psovanju nije
bilo rijeci ...
Na to se moze i gledati kao o infrastrukturnoj prici koja tek trazi
kulturne sadrzaje (neki aktivisticki vec postoje sa Incijativom za
odrzivi razvoj koju radi Vid Mesaric).

> ili, još bolje, saznali smo da jedan od najvećih hrvatskih NGO-a planira
> otvoriti potpuno komercijalne biznise kojim bi financirali svoj rad
> neovisno od fondacija, kapitalom koji preostane (!) od fondacijskog
> novca. tip biznisa, naravno, "ne mora biti vezan za rad NGO-a", kako
> suvereno konstatira prezenterica. istina, i naš domaćin, Art radionica

Ovo si fakat osobno interpretirao... Danijela je rekla da od dizajna
ZARADJUJU i da taj novac mogu koristiti za osnivanjem komercijalne firme u
vlasnistvu NGOa (sto je dozvoljeno i pozeljno za osamostaljivanje od
donatora). Put kojim ce mozda krenuti i mama ako se usmjerimo na
distribuciju i prodaju vlastitih egoboo izdanja. Inace N5M koncept nije
zatvoren u NGO sektor nego djeluje i u interakciji sa akademskim i
korporativnim contextima (privatne broadcast kompanije rade za N5M 4
recimo, a i prije je bilo takvih).

> Lazareti, jedno tjednom funkcionira kao disko klub (pardon, organizira
> house partyje) s naplatom ulaza i, čini se, pod sponzorstvom
> proizvođača energetskog napitka. otvaranje komercijalnih firmi-kćeri
> tako je možda samo logičan korak u evoluciji NGO-a.

Za neke da i za neke ne. Mislim da je pametnij eimati non-profit firmu,
nego precu u korporativni sektor potpuno i biti profit-less.
Savjetujem ti da pocnes raditi u nekom od NGOa i steknes iskustva iznutra
a da se ne oslanjas na puritanske vizije oko neprofitnosti koje nemaju
osnovu za razvoj...

Znaci li po tvom da THING.net nije aktivisticka prica samo zato sto su
vlasnici THING Ltd-a u kojemu je donedavno rdaio i Ricardo Dominguez...
think about it.

> bliže mojem, priznajem, konzervativnom poimanju djelatnosti civilnog
> društva, bila su predstavljanja Hrvatske udruge Linux korisnika i
> Monteparadiso HackLaba -- jedine organizacije koja zajednici, uz ostalo,
> nudi besplatno korištenje Interneta i druge tehnike, a bazira se
> isključivo na slobodnom softveru (a i Edgar je totalno cool tip! ;-))

slazem se... iako i HULK treperi i djeluje u vise smjerova (sto je po
meni OK, ali sto ti mislis o njihovu bussines portalu?)

> e, da. osim indirektno kod Daniela Fischera, umjetnosti nije bilo. jer,
> kako kaže jedan od organizatora, "umjetnost je sebična".

To je irelevantno ... jesu li nastupi Live actova i VJa umjetnicka ili
neka drug aaktivost???

Hvala na osvrtu. nadam se da ce i drugi napisati nesto ...
(Edgar, Karmen...)

> pozdrav
> Ognjen
>
> --