Karin Spaink on 4 Oct 2000 00:48:55 -0000

Re: [Nettime-nl] inspirerend anti-globaliserings gedachtegoed

On 03-10-2000 at 22:29, Francisco van Jole kindly wrote:

> Je moet die management literatuur dan ook niet geloven. Doen zelfs de
> betere managers niet. Bij marketing en management gaat het maar om twee
> dingen: een product maken dat mensen willen hebben en aldus de
> aandeelhouders en het personeel (tegenwoordig heel vaak hetzelfde) tevreden
> te stellen.

Erm, ik begrijp dat je een punt wilt maken maar dit is
nonsens. Voor zover het personeel al aandelen heeft (en dat
is helemaal niet zo vaak) gaat het om een klein deel van het
pakket. Via die aandelen heb je zo ongeveer even veel
invloed als via de OR: nil.

- K -

--

'When I make a word do a lot of work like that,' said
Humpty Dumpty, 'I always pay it extra.'