Christine on 1 Nov 2000 09:36:25 -0000

Re: [Nettime-nl] F*CK LIBERTEL- KASSA

At 10:42 AM 10/31/00, you wrote:

>En bel de Registratiekamer in Den Haag, die weten wat er
>opgeslagen mag worden en wordt en wat ze daar mee mogen
>doen.

Ik denk dat het niet zit in opgeslagen gegevens, maar in het feit dat Ine
zelfstandig werkt. Dat betekent geen vast inkomen, en dus weigering.
Telco's willen net als verzekeraars geen risico lopen, en hebben allemaal
simpele regeltjes voor acceptatie van klanten. Als je in de buurt van een
woonwagenkamp woont en dezelfde postcode hebt, krijg je niets verzekerd.
Als je een allochtoon klinkende naam hebt krijg je je auto niet verzekerd.
Vrouwen betalen minder voor een autoverzekering dan mannen. Als je
freelancer bent krijg je moeilijker een mobieltje. Verzekeraars zeggen
binnenskamers dat hun expertise berust op "discrimineren", namelijk tussen
"goede risico's en slechte risico's". Dus ik denk dat je bij het meldpunt
discriminatie meer kans maakt dan bij de registratiekamer.

dagdag
Christine (wier bedrijf als "startup" steeds geweigerd werd door
verhuurders van kantoorpanden vanwege "het financiele risico")