Willem Broekema on 14 Nov 2000 12:00:17 -0000

[Nettime-nl] Re: Domeinregistratie voor particulieren toont ernstige gebreken

Maurice, wat vragen voor je, omdat ik de "ernstige gebreken" (nog) niet zo
zie maar dat kan aan mijn onwetendheid liggen :-)

Ten eerste: wordt het helemaal onmogelijk om een domeinnaam aan te vragen
dat niet je achternaam is? Zoiets als "bladiebla.nl", dat kan niet meer?
Of voor bedrijven met KvK-nummer nog wel?

> Gebrek aan kwaliteit
>
> Domeinen met een nummer erin worden door niemand gezien als
> volwaardige domeinen.

Weet je een beter alternatief om mensen met dezelfde achternaam een
passend domein te geven?

> Privacy
>
> Doordat de SIDN slecht 1 domein per persoon wil uitgeven
> worden particulieren verplicht een identificatie te tonen
> die vervolgens in een register wordt opgeslagen. Een
> dergelijke registratie maakt inbreuk op de privacy en is
> volstrekt onnodig.

Is een centraal register niet zeer gewenst? Welke persoonsgegevens worden
opgeslagen?

> Bovendien heeft het bevat het plan alle ingredi=EBnten om uit
> te groeien tot een soort internet persoonsregister.

Voor wat voor scenario's ben je bang?

- Willem,
  blije eigenaar van een .com domein :-)