Francisco van Jole on 6 Dec 2000 15:21:34 -0000

Re: [Nettime-nl] De ingeslapen magie van het merk

At 10:14 06-12-2000 +0100, Marie-Jose Klaver wrote:

>Maar als alles een merk kan worden, dan houden we aan het einde een
>merkloze samenleving over. Onderscheid is dan geen onderscheid meer.

Hallo, kan iemand me even helpen? Een tijdje terug moesten we volgens Naomi
Klein, een 'groot denkster op het gebied van wereldproblemen' naar ik
begrepen heb, nog protesteren tegen de verderfelijke merken. Wat nu?
Straks moeten we nog actie gaan voeren om ze te behouden.

En nu ik hier toch ben. Vorige week heb ik gevraagd of iemand een voorbeeld
wist van de "grote invloed van de virtuele wereld op
de reële wereld van goederen en diensten", die Andreas Broeckmann, dan wel
de 'visionair en futuroloog' Derrick de Kerckhove, meende waar te nemen.
Dat leverde me welgeteld een persoonlijk mailtje op van iemand die het bij
nader inzien ook niet wist.

Wordt er op deze lijst nog gepraat over dit soort dingen? Of is het toch
gewoon een alternatieve persberichtenrondpompmachine (2x woordwaarde).

groet, groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com
wekelijkse nieuwsgids - webcam - e-zine - etc.