Peter Olsthoorn on 8 Dec 2000 14:41:36 -0000

Re: [Nettime-nl] PS op 'ad hominem'

>At 13:28 8-12-2000 +0100, Francisco van Jole wrote:
>Ah... dus de milieubeweging had het anders aan moeten pakken? De industrie
>was natuurlijk uiteindelijk vanzelf wel op het idee gekomen dat ze hoge
>kosten moeten maken om de schadelijke bijwerkingen van hun activiteiten te
>beperken? Ga toch fietsen.
>
>Als ik geen journalist was, zou ik een milieubeweging voor internet
>oprichten. Als je enigszins waarde hecht aan de populaire metafoor van
>internet als eco-systeem dan is de roofbouw die thans gepleegd wordt op
> [...]

antwoord vanaf de fiets (altijd openstaan voor Het Elfde Gebod van een
passant):
Nu weer eco, nog populair ook naar het schijnt...De lijst met manke
vergelijkingen en beeldspraken over het net groeit nog dagelijks.

Rushkoff bekijkt het beter:
So we whine on about how big business doesn't belong online, won't really
make any money, and should leave us all alone to play and interact in our
publicly owned, civil-minded datasphere. What are we, crazy?

en wat daaronder volgt: http://www.rushkoff.com/prize.html :

Mocht Francisco zich verder tot Heilsoldaat van het internet willen
ontwikkelen, dan hier een aanwijzing uit 1984:

"All propaganda must be popular and its intellectual level must be
adjusted to the most limited intelligence among those it is addressed
to. Consequently, the greater the mass it is intended to reach, the
lower its purely intellectual level will have to be."

;-)
Peter