Francisco van Jole on 13 Dec 2000 11:41:19 -0000

Re: [Nettime-nl] Virtuele wereld

At 12:22 13-12-2000 +0100, Marja Oosterman wrote:

>PCM heeft miljoenen uitgegeven voor het van de grond komen van iets dat
>ook al PCM heet, maar toch weer anders is, PCM Interactive Media (PIM).
>Eigenlijk op zich al symbolisch.. de nieuwe media worden toch weer gezien
>als iets anders dan de kranten.
>toen het geld was uitgegeven aan van alles en nog wat.. kwamen ze recent
>erachter dat er eigenlijk geen geld meer was voor nieuwe ' content'.
>En nu moet er ook nog bezuinigd worden..

Je kunt het ook anders zien.
PCM moet bezuinigen, onder meer op de krantenredacties. In tijden van
voorspoed zijn dergelijke bezuinigingen moeilijk te verkopen. Dus stamp je
een internet-divisie uit de grond. De kosten daarvan verdien je terug via
de bezuinigingen die je nu aannemelijk kunt maken. "Er moet bezuinigd
worden wegens internet."

Na drie jaar hef je de internet-divisie op wegens gebrek aan rendement. De
bezuinigingen werken gewoon door en leveren na jaren nog steeds geld op.

Mocht internet na drie jaar onverhoopt toch economisch interessant blijken,
dan heb je het apparaat klaar staan en ga je er serieus mee aan de slag.

Dat is wat er volgens mij aan de hand is.

groet, groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com
wekelijkse nieuwsgids - webcam - e-zine - etc.