piet bouter on 20 Dec 2000 12:20:46 -0000

[Nettime-nl] skizzo aan het roer in Den Bosch?

vistavisuals.nl/worldmix; ik heb op dit laatste adres het volgende ook
geplaatst (intussen vaak
proberend of het Brabants Dagblad Forum (ook nieuw) eindelijk werkt:
schizofrenie en gezag:
Als Rombouts aanblijft, blameert hij heel Nederland en Nederland zichzelf
vreselijk.      Hij is namelijk zwaar schizofreen; dat blijkt overduidelijk
uit
wat mijn oog ziet en oor hoort zaterdagavond omstreeks 9 uur per TV, daarin
verklaart Rombouts de weinig opbeurende gebeurtenissen --- afgezien van het
feit
dat iets opbeuren wat een voorlopig vastgestelde functie heeft en eerst
losgerukt,
-getornt, etc, nogal bedroevend 'bower bird' achtige sabotage betekent ---
geduldig:
"....jammer dat de relschoppers niet begrepen dat het incident niets met
voetballen
te maken had" zegt hij enkele minuten na te melden (voor alle duidelijkheid:
hij
bekende) de opdracht tot wedstrijdverbod (opschorting?) gegeven te hebben!!!
Met
andere woorden hij beschuldigd een hele berg mensen van iets waar hij en hij
alleen
de verantwoordelijkheid voor heeft en oorzaak van was. Ik kan me tenminste
niet
voorstellen dat de politie liever voor de verandering eens in de stad stoeide
inplaats
van om het stadion en niet gevraagd heeft of dit wel zo'n verstandig besluit
was; was
er niemand die de edelachtbare had kunnen waarschuwen dat hij de ramp
zodoende
waarschijnlijk verveelvoudigde (door een stoomafblazertje te dwarsbomen en
een
extra horde supporters te frustreren)????.          Heel lastig lijkt me dat
trouwens als
de politie zoiets wel in de gaten zou hebben en een schizofreentje van allure
boven
zich gesteld ziet.               Zijn schuldverschuiving betekent toch een
toegeven dat hij
door het verbod de supporters voorgegaan was in een voetbal(verbod)verband
leggen met te verwachten vandalisme of had hij het als een straf en aanzet
tot voor
dit volk op zijn wat onwennige inkeer bedacht? Hoe het ook zij was hij niet
in staat
zijn gedachtegang in eigen huis te houden en moest die even ten overstaan van
het
nationale TV volgende volk op de zondebokken projecteren (ik wil daarmee niet
beweren dat het lievertjes zijn maar om maar meteen op de hartstreek te
mikken
omdat de straftaken roelatie met een 25% uitval te kampen heeft??).      Haar
alle
waarschijnlijkheid heeft de arme ziel er zelf zelfs nu nog weinig besef van.
 Zo
ongeveer als Chirac, die enkele jaren geleden ook slechts dagen nodig had om
2
zeer schizofreen verwante zaken naar buiten te brengen: bommetje op 't koraal
en
aankondiging van verhevigende criminaliteitopsporing, in een adem door als
het
ware.    Ik hou mijn hart vast voor die Bush die al volop doende is de
zwartjes die hij
net genaaid heeft gauw te paaien (Powell zwart? Lamenielachen). Maar we
hoeven
dus inmiddels hoe langer hoe minder ver van huis om barbaren en beesten te
bewonderen.    Hollywood komt naar je toe inclusief heftig veranderende
wetshandhaving.    Het hele verhaal komt bijna verbatim (letterlijk) voor in
de
tweeluik over Byzantijnse toestanden in en om de hiepodromen toendertijd (de
intriges van het paarderennen waren een vergelijkbare voedingsbodem, ook heel
aantrekkelijk voor licht ontvlambaar mannetjesputter gespuis) onlangs
verschenen
in het Engels. Het boek is door G G Kay geschreven die zowel een legale als
een
artistiek Tolkieneske training genoot door 's welks combinatie nogal
huiveringwekkend waarachtige taferelen verschijnen (rellen die vanuit het
stadion
de hele stad bestrijken in dit geval).
--
trilingual piet presents: