Stijn Wuyts [deCURSOR] on 5 Jan 2001 10:15:09 -0000

[Nettime-nl] AANDACHT! Posting regel voor Nettime!

Beste Nettime-abonnee,

Sorry dat ik u nogmaals stoor over dit onderwerp, maar ik heb de indruk dat
een heleboel Nettime-geabonneerden geen acht slaat op de postings van
anderen en daardoor mijn vorige vraag compleet genegeerd hebben.

Het gaat om het versturen van berichten naar de Nettime-NL lijst.
Tegenwoordig staat de e-mail reader van een bekend softwarebedrijf (om
Microsoft niet te noemen) standaard ingesteld op HTML-mails. Je mails zien
er dan misschien wel erg leuk uit (alhoewel...), maar dat is pure
verspilling van bandbreedte (mails worden drie keer zo groot) en tot
overmaat van ramp lappen een heleboel mensen waarvan je zou verwachten dat
ze het Internet toch deftig kunnen gebruiken (in casu deze
Nettime-abonnees), daarmee enkele fatsoenlijkheidsregels op het Net compleet
aan hun laars.

Ik ben op Nettime-NL geabonneerd in de digest-vorm, zodat ik iedere dag in
één mail alle postings binnenkrijg van die dag. Helaas zijn de headers van
die samenvattingsmail niet afgestemd op HTML-mails, zodat alle HTML-postings
van die dag als pure HTML-code doorkomen. En dat is enorm, *enorm*, ENORM
vervelend. Een voorbeeldje:

---voorbeeld---
--------------452AD898AB616A3924D3A4BE

<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
HREF="http://www.lokaal01.nl">http://www.lokaal01.nl</A></font><font
face="Arial,Helvetica"></font>
een nieuwe site.</font></b>
---einde voorbeeld---

Begin zo maar eens persberichten te lezen...

Het is kortom voor iedereen beter als er enkel nog in ASCII zou gepost
worden. Voor de afzender betekent dat hooguit 1 muisklik werk (zoek in de
menubalk van je nieuwe bericht naar de mogelijkheid om het formaat om te
zetten van Rich text in plain text (ASCII)). Blijkbaar dat sommigen onder u
die ene muisklik zelfs te veel vinden...

Met aandrang vraag ik u dus nogmaals om deze regel te willen respecteren.
Het leven online zou er letterlijk een stuk lichter door worden...

Vriendelijke groeten,

Stijn Wuyts
redactie deCURSOR

 stijn@decursor.com