Kees Brienen on 10 Jan 2001 20:11:50 -0000

[Nettime-nl] De Nachten

Mocht u geen electronische uitnodigingen van mij willen ontvangen; laat dat even weten in een reply….

Geachte dames & heren,

Namens mijn collega-programmamakers hier in Paradiso wil ik u met veel plezier attenderen op een spannend en experimenteel programma dat ik op deze manier een warm hart wil toedragen in. Met name het muziekprogramma van zaterdag 13 januari, met electronische muziek van Add N to (X), Echoboy, en King Cobb Steelie kan ik de bezoekers van Sonic Acts 2000 in het bijzonder aanraden. Het programma heet:

De Nachten

Paradiso, vrijdag 12 januari, zaterdag 13 januari 2001

De Nachten wil op een gerieflijke manier het verkeer regelen tussen literatuur en muziek, poëzie en elektronica, hiphop en columns. Schrijvers worden uitgenodigd om met muzikanten of beeldmakers samen te werken om iets compleet nieuws op een podium uit te proberen. Een avond vol met muziek, trademark produkties, gekruide verzen, spoken word, rappoetry en andere literatuur. Aldus ontstaan de Nachten die doen borrelen en tot alles aanzetten maar bovenal vruchtbaar zijn.

Wat nu volgt is een overzicht van het programma gedurende beide Nachten, (i.s.m. Villanella, Brakke Grond en Paradiso Produktiehuis).

Muziek:

Vrijdag 12 januari

- Sophia (met Robin Proper-Sheppard, vroeger zanger van The God Machine)
- Monza (met Stijn Meuris, ex Noordkaap)
- Jack Drag (USA)
- Dakota Suite (UK)

Zaterdag 13 januari

- Add N to (X) (UK, retrofuturistische electropunk)
- Echoboy (UK, lo-fi rock en electronica in het verlengde van Can en Kraftwerk)
- DAAU (België, met Josse de Pauwe)
- A Silver Mt. Zion (Canadese band die geleid wordt door oprichter/gitarist Efrim, van Godspeed You Black Emperor. Ook met andere Godspeed-leden Sophie en Thierry)
- King Cobb Steelie (Op hun laatste CD ‘Mayday’ gaan ze verder dan de gebruikelijke mix van dub, hiphop en soundscapes en kiest het Canadese trio voor op samples gebaseerde, melodieuze popsongs).

Poëzie / Literatuur:

Vrijdag 12 januari

Marcel Vanthilt (B), Ramsey Nasr (NL), Bart Meulemans (NL), Galacticamendum (B), Christine van Otten (NL), Pdw, Johan De Boose (B), Tom Naegels (B).
The Last Poets (USA),
Fiona bowker (UK), Ekere Tallie (USA), David J. The Vocal Pugilist (UK), Vanessa Beks (NL).

Zaterdag 13 januari

Miquel de Clerq (B), Maria Barnas (B), Dimitri Verhulst (B), Dirk van Bastelaere (B), Killing Time Tom Naegels (B), Serge van Duijnhoven (NL), Luc Janssen (B), Ronald Giphart (NL), Vital Baeken (B).

De Nachten: